November 2018 - Bij de diensten November 2018 - Bij de diensten
Bij de diensten
November is een maand met veel bijzondere diensten, laten we ze even op een rijtje zetten:

Op zondag 4 november is er een doopdienst in de Augustinitsjerke. Andre Stam en Neeltsje Stam-Hiemstra uit Kollumerzwaag hopen hun dochtertje Yara te laten dopen. Voorganger is dominee Els Rooseboom uit Drachten. We hopen op een feestelijke dienst.
Een paar dagen later is het Dankstond. Een moment in het jaar om ook in de kerk stil te staan bij de gaven van land en arbeid. In deze dienst gaat voor dominee Guda Borger, de nieuwe voorganger van onze buurgemeente Surhuizum. De collecte zal bestemd zijn voor de Voedselbank. Deze organisatie probeert ook de minder draagkrachtigen onder ons te steunen. Van harte bij u aanbevolen.
Na afloop van deze dankdienst is er de gemeenteavond in het Tsjerkegebou.
  • Op zondag 11 november hoopt dominee Jan Glas uit Kootstertille voor te gaan. Hij is onze consulent en begeleidt en adviseert ons bij het beroepingswerk.
  • Zondag 18 november hopen we het Heilig Avondmaal te vieren. Deze keer in een Friese dienst. Voorganger is dominee Piet Beintema uit Dokkum.
  • Ook op zondag 25 november gaat dominee Piet Beintema voor. Dit is de laatste zondag van het kerkelijk jaar. Op deze zondag gedenken we de gemeenteleden die het afgelopen jaar zijn overleden. Nabestaanden en familie  zijn uitgenodigd aanwezig te zijn en een kaars te ontsteken voor hun overleden familielid. We gedenken in deze dienst: Eelze Fokkinga, Wiebe Havinga, Geertje de Haan-Dijkstra, Tineke Postma-Buursema en Jantje van Dekken-van Beets.
  • Zondag 2 december begint dan de Adventscyclus. Op de eerste Advent hoopt voor te gaan dhr. Sytse Wijbenga uit Kootstertille. We hopen u te ontmoeten in onze prachtige Augustinitsjerke.
Ruurd Boonstra