zondag 20 januari 2019 om 9:30 uur

Bloemen: Inloggen
Lied voor de dienst 791:1, 2 ,4 en 6

Welkom tijdens deze dienst
Geduld is de metgezel van wijsheid (Augustinus 354-430).

Orde van dienst
Lied voor de dienst
Psalm 84: 1 en 4
Stil Gebed, Bemoediging en Groet
Verootmoediging
Leefregel
Lied 313:1, 3 en 4
Gebed om de Heilige Geest.
Schriftlezing - Gen 12:1-3
Zingen - 805: 1 en 2
Schriftlezing - Gal 3:26-29
Zingen  803: 1, 2, 4, 6
Zingen na de Preek - 340b Geloofsbelijdenis
Danken en Voorbede.
Kinderen kome in de kerk
Slotlied: 422
Zegen

Komende dienst:
27 januari, 9:30 uur, dhr. J. van der Meer, Oosternijkerk

Een goede zondag toegewenst

Bijbelstudie over Esther.

Onze consulent ds. J. Glas uit Kootstertille is bereid gevonden een Bijbelstudie te verzorgen over het Bijbelboek Esther. De studie is bedoeld voor gemeenteleden uit Drogeham en Augustinusga.
De eerste avond is woensdag 30 januari om 20.00 uur in Pro Rege bij de Jacob-Tsjerke, De Sânnen 22 in Drogeham. In Drogeham zijn er al een aantal aanmeldingen. Mocht u ook belangstelling hebben voor deze studie dan bent u van harte welkom.
Wilt u dat dan even doorgeven aan Sietie Dijkstra (0512-352595) of Ruurd Boonstra (0512-351912)

Collecte 27 januari: wereld lepra dag

Lepra is een besmettelijke ziekte die wordt veroorzaakt door de leprabacterie en wordt overgebracht door hoesten of niezen. De leprabacterie tast de zenuwen aan, met als gevolg dat er verlammingen kunnen ontstaan en handen en voeten gevoelloos raken. Hierdoor kan iemand niet meer voelen of hij of zij zich verbrand of wondjes oploopt. Grote wonden, infecties, blindheid en ernstige verminkingen zoals klauwhanden of stompvoeten zijn het gevolg..

Ieder jaar komen er wereldwijd nog steeds meer dan 200.000 nieuwe leprapatiënten bij. Ongeveer negen procent daarvan is kind. Hun leven, en dat van hun dierbaren, wordt ontwricht door de verminkingen en sociale uitsluiting die het gevolg zijn van deze eeuwenoude ziekte. Vooral de allerarmsten worden getroffen.

De Leprastichting zet zich in voor een wereld waarin lepra niet langer levens verwoest. Dit doen ze op verschillende manieren, waaronder:

• Voorlichting: zodat mensen meer leren over de ziekte en om vooroordelen tegen te gaan;
  • Training: zodat gezondheidsmedewerkers snel de juiste diagnose kunnen stellen en kunnen beginnen met de behandeling;
  • Revalidatie: we zorgen voor hersteloperaties, beenprotheses, orthopedische schoenen, rolstoelen en andere hulpmiddelen, ongeacht de oorzaak van de handicap;
  • Onderwijs voor kinderen uit lepradorpen: hun ouders zijn vaak te arm om schoolgeld te kunnen betalen;
  • Beroepstraining: zodat mensen die door lepra hun oude beroep niet meer kunnen uitoefenen, op een nieuwe manier inkomen kunnen genereren;
  • Wetenschappelijk onderzoek: samen met wetenschappers over de hele wereld ontwikkelen we onderzoek dat we in de dagelijkse praktijk van leprabestrijding kunnen toepassen.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00