zondag 3 maart 2019 om 9:30 uur

Voorganger(s): Ds. J. Glas, Kootstertille
Organist: André Mook

Beamer: Neeltje Hiemstra

Collecte Biddag voor gewas en arbeid.

Tijdens Biddag voor gewas en arbeid zal er gecollecteerd worden voor stichting Zending over grenzen. Wij zullen hun project steunen waarbij arme gezinnen in Oost Europa de mogelijkheid krijgen hun eigen voedsel te verbouwen. Hieronder leest u meer informatie over deze stichting en het project wat wij gaan steunen:

Zending over Grenzen ziet om naar kansarme gezinnen, kinderen en ouderen in Oost-Europa en laat hen merken dat zij er niet alleen voor staan. Zo laten ze Gods liefde zien.

De lokale medewerkers zoeken samen met hen naar de beste oplossingen om te ontsnappen uit de armoedecirkel.

Zending over Grenzen helpt kansarme mensen in Albanië, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Moldavië, Oekraïne en Roemenië.

Hulp aan kansarme gezinnen, kinderen en ouderen blijft onverminderd hard nodig. De lokale coördinatoren kijken samen met de mensen in nood welke hulp zij nodig hebben en helpen hen op weg naar een ander bestaan.

Met het zaaigoedproject krijgen arme gezinnen zaden én een training om zelf een groentetuin aan te leggen en te bewerken. Het helpt hen concreet op weg, zodat zij uiteindelijk niet langer afhankelijk zijn van hulp!

Op dit moment zijn er zo'n driehonderd gezinnen in Oost-Europa die zelf voedsel verbouwen. Daarnaast worden er ook zaaigoedpakketten gegeven aan gemeenschappen, oftewel zogenaamde plattelandskernen waar inwoners door gebrek aan werk en inkomen geen toekomstperspectief hebben. Op die manier kunnen meer mensen van het zaaigoed profiteren.

Voor € 20,- wordt een gevarieerd pakket met zaaigoed samengesteld en leert een arm gezin voedsel verbouwen.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00