Huur de kerk van Augustinusga Huur de kerk van Augustinusga

Inleiding

volgt

Trouwlocatie
Voor de kerkelijke bevestiging van uw huwelijk kunnen we u een prachtige middeleeuwse kerk aanbieden met moderne voorzieningen. Zo is er een beamer aanwezig en kan er gebruik gemaakt worden van toiletten en is er een kleine keuken.
Bijzonder in de kerk zijn de fresco’s aan het plafond, de fraai bewerkte preekstoel, het onlangs gerestaureerde Leichel orgel en een herenbank uit 1650.

Concerten, uitvoeringen enz.

Dankzij de zeer goede akoestiek leent de kerk  zich uitstekend voor het houden van  concerten of  (muziek-) uitvoeringen. Dirigenten, koren, ensembles en solisten laten zich altijd zeer lovend uit over de akoestiek.

Gerben van der Veen uiit Haskerdijken (dirigent van verschillende koren Collegium Vocale) schrijf:
De Augustinitsjerke leent zich naar mijn mening bijzonder goed voor kleinschalige concerten \oals kamermuziek-  en koorconcerten. De akoestiek is hiervoor uitermate geschikt. De nagalm bedraagt ongeveer twee en een halve seconde, wat algemeen beschouwd wordt als de ideale lengte. Daarbij krijgt namelijk de klank een extra dimensie zonder dat deze de structuur van de klanken verstoort. Bij koren blijft de verstaanbaarheid goed terwijl de ruimte het koor helpt om een homogene klank te maken. Verder is het in mijn opinie visueel een aangename ruimte. Voldoende licht en kleur maakt het geheel tot een bijzondere ambiance met ook nog eens voldoende faciliteiten voor catering.

Vangrail, Wordt Het Geen Tijd, 2015

Vergaderen

Wilt u eens op een bijzondere locatie vergaderen of een lezing houden?  Dit is ook goed mogelijk in onze kerk. De standaard opstelling met rijen stoelen biedt plaats aan 120 personen, uit te breiden naar 155.
De opstelling van de stoelen kan desgewenst worden aangepast. Ook kunnen er tafels  worden geplaatst in een bepaalde opstelling.
Voor de communicatie is er een geluidsinstallatie aanwezig. Naast vaste microfoons is er ook een draadloze headset.
Voor uw presentatie kunt u gebruik maken van de vast opgestelde beamer en laptop.

Catering

In de consistoriekamer is een eenvoudige keuken aanwezig, waar u, indien gewenst, zelf uw koffie of thee kunt maken.
Uiteraard kunnen wij ook  de koffie of thee voor u verzorgen.
Indien een uitgebreidere catering nodig is  kunnen we dit door een externe cateraar laten verzorgen.
Bij grotere groepen kan men oog gebruik maken van het nabijgelegen Tsjerkegebou voor het serveren van koffie/thee , een drankje met een hapje of een buffet.

Sanitair
Onderin de eeuwenoude toren bevinden zich twee moderne toiletten, die op een bijzondere wijze zijn aangebracht en zo recht doen aan de historische omgeving.

Bereikbaarheid
Augustinusga (Stynsgea in het Fries) ligt in de Friese Wouden op ongeveer 10 minuten van de snelweg A7. Grotere plaatsen in de buurt zijn Surhuisterveen en Buitenpost.

Parkeren

Er zijn voldoende gratis parkeermogelijkheden in de onmiddellijke omgeving van de kerk.

Toegang minder validen

De kerk zelf is toegankelijk voor minder validen, de toiletten echter niet.

Uitsluitingen
De kerkrentmeesters houden zich het recht voor om bepaalde aanmeldingen te weigeren als de inhoud van de voorstelling naar onze mening niet passend is om in onze kerk opgevoerd te worden. Voor de goede orde: de inhoud hoeft niet perse een religieus karakter te hebben, maar moet niet aanstootgevend zijn.

Plattegrond

In dit bovenaanzicht ziet u de inrichting van de kerk

Tarieven

Wilt u een offerte of wilt u weten wat de tarieven zijn?
Mail dan kraugkerk@hotmail.nl of bel naar 0512-352425 voor
huren van de kerk of bel naar 0512-352185 voor het huren van het gebouw.

Huur kerk € 200,00
Huur kleine zaal in 't Gebou € 30,00
Huur grote zaal in 't Gebou € 60,00
Huur bovenzaal 't Gebou € 30,00

Omgeving
De Augustinitsjerke ligt tussen Buitenpost en Surhuisterveen. In de omgeving van Augustinusga kunt u fijn wandelen.

Informatie
Als u meer informatie wilt, kunt u een e-mail sturen naar kraugkerk@hotmail.nl of bellen naar 0512-352425 voor huren van de kerk of bellen naar 0512-352185 voor het huren van het gebouw

Liturgie op zondag 28 april 2024

te Stynsgea

Voor de dienst: Psalm 72: 1, 4 Geef, Heer, de koning uw rechten

* Psalm 136: 1, 9, 12 Loof de Heer, want Hij is goed

Stil gebed, bemoediging en groet

Klein Gloria

Kyriëgebed

* Lied 283 In de veelheid van geluiden

Gebed bij de Schriftlezingen

Schriftlezing: Psalm 72: 12-19 NBV

* Psalm 89: 8, 17

8 Jo binne,_o Hear, ús krêft, Jo hâlde ús oerein,

Jo meitsje_ús namme grut mei skjintme sûnder ein.

Wy meie troch jo geunst de kroan fan eare drage.

Jo hawwe ús ferhege nei jo wolbehagen.

Jo binne ús in skyld tsjin alle kweade machten

en hawwe ús de kening jûn op wa’t wy wachten.

17 Hear, lit ús net fergean, mar hâld ús by de hân

en bring ús wer werom nei ’t lang ferlerne lân.

Betink jo eed oan David, kom, o Hear, fan fierren.

Wêr is jo geunst, o God, út lang ferfleine jierren?

Jo hawwe_ús ’t libben jûn; as we_yn ’e dea fersinke,

wa rêdt ús dan fan ’t grêf en wa sil om ús tinke?

Schriftlezing: Handelingen 12: 1-5 en 18-24

*Lied 1009 O lieve Heer, geef vrede