zondag 11 maart 2018 om 9:30

Bloemengroet: Inloggen
Lied voor dienst 718,  God die leven hebt gegeven

Welkom tijdens deze dienst
Een mens moet zo verstandig zijn dat hij zoekt naar God (Augustinus 354-430).

Orde van dienst
Lied voor de dienst
Welkom en mededelingen
Intochtsps: 121:1, 4
Stil gebed, bemoediging en groet
Gebed om verootmoediging
Genadeverkondiging en Woord ten Leven
Gebed om de Geest
Zingen: We gaan voor even uit elkaar
Kinderen naar de Kindernevendienst
1e lezing: Jozua 4:19-5:1 en 5:10-12
Lied 34:1,4
2e lezing: Johannes 6:4-15
Lied 383:1,3,4
Overdenking
ELB 119:1,2
Kinderen komen terug
Filmpje
Dankgebed en voorbeden, stil gebed
Collecte  (filmpje)
Slotlied: 575:1,4,6
Zegen

Komende diensten:
Woensdag 14 maart, biddag, 19.30 uur, mevr. G. v.d. Meer, Wirdum
Zondag 19 maart, ds. J. Glas, Kootstertille

Een goede zondag toegewenst

Gemeenteavond
A.s. woensdag 14 maart  wordt weer de jaarlijkse financiële gemeenteavond gehouden. U/jij bent van harte welkom!
We beginnen rond 20.30 u. na de bidstond.

Da. T. Hiemstra

Op 11 maart 2018 wordt onze gastpredikant Tjitske Hiemstra bevestigd als predikant van Oldehove in een feestelijke dienst om 15.00 u.
Iedereen is van harte welkom in de ontmoetingskerk, Wilhelminastraat 20 in Oldehove.  Om 1900 uur zal er een Taizeviering zijn in de Liudgerkerk, ook daar van harte welkom. De kerk is open om 18.45 u.

Geen kinderarbeid in de textielindustrie in India
De grote textielstad Tirupur in het zuiden van India telt meer dan 10.000 kinderen  die niet naar school gaan. Vaak werken deze kinderen van migranten onder zeer slechte omstandigheden in de textielindustrie. Ze lopen het risico slachtoffer te worden van geweld of uitbuiting. De Indiase partnerorganisatie van Kerk in Actie SAVE doet er alles aan om deze kwetsbare kinderen op school te krijgen. De medewerkers en vrijwilligers zoeken deze kinderen op in fabrieken, op straat en thuis. Samen met de gezinnen werkt SAVE aan oplossingen: onderwijs voor de kinderen en het versterken van hun ouders. Kinderen krijgen indien nodig bijles en tijdelijk onderdak. SAVE gaat in gesprek met overheidsinstanties, de textielindustrie en de kledingmerken om kinderarbeid te bestrijden. Inmiddels heeft SAVE al twee kinderarbeidvrije zones opgezet, waar niemand het accepteert als een kind niet op school zit.
Met deze collecte steunt u het werelddiaconale werk van Kerk in Actie zoals SAVE in India. Van harte aanbevolen!
Met vriendelijke groeten,
De diaconie

Collecte biddag
Sinds 1 april 2014 is in het KledingHûske in Surhuisterveen de kledingbank “voor, door en met elkaar” gevestigd.
Personen die aangewezen zijn van de voedselbank mogen hier elke week 3 artikelen uit zoeken. Dit kan kleding zijn, schoenen, linnengoed of speelgoed.
Ook krijgt men korting op het assortiment van de winkel.
Uiteraard zijn kleding, schoenen, tassen etc zeer welkom zodat de kledingbank er voor kan zorgen dat dit bij de juiste persoon terecht komt. Daarnaast kan men altijd financiële ondersteuning gebruiken. De collecte tijdens biddag is bestemd voor dit goede doel.

Tsjerkegebou
datum en tijdstip 05-05-2024 om 09:30