Kinderkerkenwerk tijdelijk in Nij Stynsgea en consistorie

En Jezus zei: Laat de kinderen tot mij komen!

Vanaf 1 november werden wij even "op de feiten gedrukt".

Het Tsjerkegebou wordt gestript, is niet langer toegankelijk voor gebruik... dus ook niet voor de Kindernevendienst en de Zondagsschool!

De kerkenraad vond het wijs om de kinderen wel bij de kerk te betrekken; vooral met Advents en Kerst voor de deur, dit is een belangrijke periode om bij elkaar betrokken te blijven!

De kinderen van de Kindernevendienst mogen dan ook om de week naar de consistorie om hun eigen Bijbelvertelling uit te werken.

Maar een week later worden alle kinderen van (geloofs)betrokken ouders uitgenodigd bij de Zondagsschool. Dan komen er meer kinderen en is de consistorie te klein. En in de Adventsperiode hoopt het Kinderkerkenwerk dat er iedere week nog wat meer kinderen komen, om samen te werken aan een prachtige Kinderkerstnachtdienst.

Een geleding van de kerkenraad heeft gekeken of de ruimte in Nij Stynsgea geschikt is voor  de kinderen om met elkaar te kunnen praten, zingen en werken. Alle bewoners zijn gevraagd of ze er bezwaar tegen hebben  dat de kinderen tijdelijk de ruimte gebruiken op de zondagochtend.

Gelukkig waren de bewoners positief en konden er afspraken gemaakt worden; natuurlijk zullen we zuinig zijn op andermans spullen en willen we niet tot overlast zijn. Wij vinden het een superlokatie, omdat de kinderen dichtbij de kerk zijn en hierdoor de binding met de kerk blijft.
Wat fijn dat we Gods hand hierin mogen merken.

Enkele kerkenraadsleden