Oktober 2019 - Startzondag en Kerkmaatjes Oktober 2019 - Startzondag en Kerkmaatjes
Startzondag en Kerkmaatjes
Een goed begin is het halve werk, op zondag 15 september is de aftrap geweest van het winterseizoen. Een fijne dienst onder leiding van Sytse Wijbenga en begeleid door de saxofoongroep van De Bazuin. Het thema was: ”Geloven doe je samen”. Tijdens de dienst werd ook het project Kerkmaatje gestart. Geloven doe je samen maar ook gemeente ben je samen. Met het project Kerkmaatje willen we proberen voor gemeenteleden die iemand missen, eenzaam zijn een ‘vast’ maatje te vinden die regelmatig op bezoek gaat voor een praatje of een spelletje, een wandeling misschien of een fietstochtje. Zo’n ontmoeting kan van grote waarde zijn voor beide kanten. Want voor een echte ontmoeting moet je van twee kanten komen. Zo kun je elkaars maatje worden. Fijn dat er al veel aanwezigen hun naam hebben genoteerd. Hebt u dat nog niet gedaan dan kan dat nog steeds en anders geeft u uw naam door aan Annie IJlstra, onze ‘contactouderling’. Zo bouwen we samen aan onze gemeente!
Na afloop van de Startdienst hebben we samen in It Gebou koffie gedronken. Daarna zijn sommigen onder leiding van Gerrie Luimstra door ons mooie dorp gewandeld, anderen stapten op de fiets voor een mooi tochtje door de omgeving. In It Gebou was een ‘escaperoom’ ingericht waar enkelen zich lieten opsluiten om daarna proberen zichzelf te bevrijden door allerlei puzzels op te lossen om de code te kraken.
Weer allen samengekomen was er nog een kop heerlijke soep met broodjes. Met dank aan allen die zich hebben ingezet voor deze Startzondag gingen we uiteen. Al met al een goed begin………, maar ja, een goed begin is het halve werk….