College van ouderlingen

Iedere ouderling heeft een wijk en vervult hierin een pastorale taak.

Dit betekent dat de ouderlingen samen met de predikant (of alleen) op bezoek gaan bij gemeenteleden die willen gaan trouwen, bij ouders die hun kind(eren) willen laten dopen en bij overlijden.

Verder brengt de ouderling bezoek aan gemeenteleden die ernstig ziek zijn. Ouderlingen gaan indien gewenst op huisbezoek en organiseren samen met het wijkteam groothuisbezoeken.

De wijkcontacten hebben een groot aandeel in het ondersteunen van de wijkouderling.Een greep uit hun taken is: welkomstbezoek brengen aan nieuwe gemeenteleden, bezoekje brengen bij jarigen, jubilarissen, doopouders, langdurig zieken, bloemengroet vanuit gemeente bezorgen, mede voorbereiden van groot huisbezoek.

Wanneer de leeftijd van 75 is bereikt, wordt er door één van de ouderenouderlingen eeen bezoekje gebracht. Dit gebeurt bij verjaardagen, jubilea, ziekte en overlijden.

De jeugdouderlingen hebben tot taak om jeugd en jongeren te bereiken tot circa 23 jaar op een manier die hen aanspreekt. De jeugdouderlingen coördineren de werkzaamheden die voortvloeien uit de doelstelling. Een aantal taken van de jeugdouderling zijn: meedraaien in moderamen, contact onderhouder met KKW/jongerenraad, aanspreekpunt zijn voor jeugd/jongeren, jeugddiensten organiseren.

Wijkcontacten en bezoekdames 75+ Wijkcontacten en bezoekdames 75+

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00