September 2019 - Beroepingswerk September 2019 - Beroepingswerk
d
Beroepingswerk

Als u zo nu en dan eens de keurig verzorgde website van onze gemeente hebt bezocht, hebt u het al kunnen lezen.
Onze gemeente zoekt samen met de gemeenten van Drogeham, Harkema, Kootstertille en Twijzel om een predikant.
Op de website kunt u de advertentie lezen en ook de profielschets voor de te beroepen predikant vinden. Je zou kunnen spreken van beroepingswerk nieuwe stijl.
De genoemde samenwerkende gemeenten die hierboven zijn genoemd hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten waarbij ze hebben afgesproken samen te werken bij het zoeken van een predikant voor de vacante gemeenten van Augustinusga, Drogeham en Harkema.
Samen zouden we 1,1 predikant mogen beroepen. Logischerwijs zullen dat waarschijnlijk twee parttime predikanten worden. Er is intussen dus een advertentie geplaatst op de vacaturewebsite van de landelijke PKN. Daarop is al door een aantal predikanten gereageerd. Ook is er van het landelijk bureau van de PKN een lijst van predikanten ontvangen die beroepbaar zijn.
Mocht u als gemeentelid ook de naam van een predikant willen aandragen die u graag als voorganger in onze gemeente zou zien, geef dat dan door aan ondergetekende.
Met vertegenwoordigers van de vijf samenwerkende gemeenten zullen we proberen op een zorgvuldige werkwijze te kiezen waarbij we zeker ook gemeenteleden van de gemeenten gaan betrekken. We hopen dat deze werkwijze uiteindelijk ertoe zal leiden dat er in onze vacante gemeenten weer een voorganger zal komen. We houden u op de hoogte.

Intussen proberen we ook de vacature voor kerkelijk werker in onze gemeente te vervullen. Hebt u namen, geef ze door.

Namens de kerkenraad,
Ruurd Boonstra