September 2019 - Bij de diensten September 2019 - Bij de diensten
De eerste zondag van de maand is al geweest als u dit kerkblad in handen krijgt. Op zondag 1 september was da. Els Rooseboom uit Drachten voorganger in onze gemeente en ook op zondag 8 september gaat zij voor in de Augustinitsjerke. Dan is het 15 september, de STARTDIENST voor het ‘winterseizoen’ De heer Sytse Wijbenga uit Kootstertille zal de dienst leiden. Het thema is: ”Geloven doe je samen”.

Het is soms echt niet makkelijk is om te geloven. God voelt soms ontzettend ver weg, stille tijd nemen lijkt af en toe een hele klus. Er zijn van die dingen die je niet met iedereen kan bespreken, omdat simpelweg niet iedereen het begrijpt. Voor dit soort problemen moet je samen geloven. Een mede-gelovige begrijpt wat je doormaakt, omdat het meestal problemen zijn die (bijna) alle christenen wel eens ervaren. Geloven doe je niet alleen. Geloven doe je samen.

We zijn blij dat ook De Bazuin wil meewerken, zo belooft het een feestelijke startdienst te worden. Verderop in dit kerkblad en op het inlegvel meer informatie over onze STARTZONDAG.
Een week later, op zondag 22 september, hopen we als gemeente weer het Heilig Avondmaal te vieren, voorganger is dan ds. P. Beintema uit Dokkum. Op zondag 29 september gaat ds. Hille Vlasman uit Ryptsjerk voor, hem hebben Adri en ik leren kennen tijdens een reis door Israël. Ook vorig jaar is hij al eens voorgegaan in onze gemeente.
Dan zit de maand september er al weer op en kijken we al even naar de eerste zondag in oktober. Op 6 oktober hoopt voor te gaan ds. Thijs Oomens uit Burum, inmiddels ook een trouwe voorganger in onze gemeente. U ziet iedere zondag wordt u weer uitgenodigd in de Augustinitsjerke, we hopen u dan ook weer te ontmoeten.

Ruurd Boonstra

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00