April 2020 - Nieuwsbrief Por Todo El Mundo April 2020 - Nieuwsbrief Por Todo El Mundo
Nieuwbrief 'Por Todo El Mundo'

Nieuw begin...
Een nieuw begin, 2020, het jaar van veranderingen en vooruit kijken.
Terwijl Evelin en Michel in Bolivia zorgen voor de dagelijkse voortgang van PTEM, is Trinke in Nederland druk bezig achter de schermen. Omdat er zoveel is veranderd, met de terugkeer van Trinke naar Nederland, hebben we dit gelijk maar aangepakt om ook wat andere dingen te veranderen. En dan bedoelen we met veranderen vooral verbeteren.
Ten eerste ons nieuwe logo. Wij vinden dat onderwijs, dagbesteding en dagopvang voor iedereen beschikbaar moet zijn. De handen van het logo staan voor de handen van God, op wie we vertrouwen bij alles wat we doen. Maar ook naar de hand die we uitsteken naar onze doelgroep, kinderen en jongeren met een beperking, leerprobleem of achterstand.
De verschillende kleuren staan symbool voor alle kinderen en jongeren die bij ons komen. Zij zijn kleurrijk en uniek. Allemaal anders, maar samen één geheel. De hartjes staan voor de liefde, die wij van God ontvangen en doorgeven aan onze doelgroep.
Ten tweede heeft naast de nieuwsbrief ook de website een nieuwe boost gekreken en is weer helemaal up-to-date. Neem gerust een kijkje op: www.portodoelmundo.com

Nieuws uit Bolivia
Begin februari is de opvang weer opengegaan. Evelin en Michel nemen de dagelijkse werkzaamheden voor hun rekening. Er komen momenteel 14 kinderen in de leeftijd van 4 maanden tot 9 jaar. Sinds vorig jaar is de opvang niet alleen voor kinderen in de voorschoolse leeftijd beschikbaar, maar uitgebreid met kinderen die al naar school gaan. In Bolivia gaan kinderen of van 8 tot 12 of van 14 tot 18 uur naar school. De resterende uren kunnen ze dus nu ook opgevangen worden bij PTEM, waar ze (extra) ondersteuning krijgen bij het maken van hun huiswerk. Van de 14 kinderen gaan er 6 naar school en zijn er 5 nieuw bijgekomen in 2020.
Speciale aandacht gaat er dit jaar ook uit naar kinderen van alleenstaande moeders. Estrella komt al sinds ze 2 maanden is bij PTEM, en is in december 4 jaar geworden. Haar moeder heeft de zorg voor haar en haar oudere zus. Wij geven kinderen van alleenstaande moeders korting om de opvang te kunnen betalen, zodat ze kunnen werken of studeren. Sinds 2020 is Santiago, zoon van Raquel (22) bij ons in de opvang. Hij is in december geboren en zijn moeder staat alleen voor zijn zorg. Raquel is net begonnen met studeren, en mede dankzij een speciale maandelijkse bijdrage vanuit Nederland kan Santiago naar de opvang en kan zijn moeder studeren. Op die manier kan zij haar opleiding afronden en hem een betere toekomst bieden. Wilt u ook bijdragen aan de opvang van Santiago of een ander kind dat dit nodig heeft, neem dan contact met ons op.

Nieuws uit Nederland
Ook in Nederland wordt er hard gewerkt. Naast de website en andere sociale media is Trinke, met ondersteuning van het bestuur, druk bezig om het project te promoten, zodat nieuwe plannen uitgevoerd kunnen worden.
Een van de manieren waarop we PTEM meer bekendheid willen geven is door het geven van presentaties. Het is mogelijk om Trinke uit te nodigen te komen spreken. Dit kan in de kerk, maar ook op een bijeenkomst van de vrouwenvereniging, jeugdwerk of andere samenkomst. De presentatie kan gaan over PTEM, maar ook over ontwikkelingswerk, vrijwilligerswerk

in het algemeen, over het zelf een project opzetten of over wat God voor ons heeft gedaan. Dat hangt helemaal van de groep af en waar hun interesse ligt.
Neem gerust contact met ons op en dan bespreken we de mogelijkheden.

Gebedspunten:
  • Nieuw personeel ter ondersteuning van Evelin en Michel.
  • Ontwikkeling van nieuwe plannen.
  • Kunnen opvangen van kinderen van alleenstaande (tiener)moeders.

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00