April 2020 - Verheugende mededelingen April 2020 - Verheugende mededelingen
In het korte verslag van de scriba over onze gemeenteavond op woensdag 11 maart jl., verderop in dit blad, kunt u er meer over lezen.

We zijn blij u te kunnen melden dat we binnenkort een predikant voor onze gemeente gaan beroepen, we doen dit samen met de PG van Harkema. Na een aantal gesprekken heeft de ‘beroepingscommissie’ de kerkenraad aanbevolen ds.

Inge Landman uit Ermelo te beroepen als predikant voor onze gemeente voor 20%, dat zijn er 8 uren per week.
De kerkenraad heeft deze aanbeveling overgenomen en tijdens de gemeenteavond heeft ook de gemeente ingestemd met deze voordracht.
Ds. Inge Landman werkt nu nog bij Kerk in Aktie. Binnenkort verhuist ze naar Aldeboarn waar haar partner veehouder is, samen verwachten ze in september een baby. Ze zal daardoor haar intrede doen in januari 2021.
In de maanden juni en juli hoopt ze al wat kennis te maken met onze gemeente, in welke vorm dat zal zijn zullen we nog met haar bespreken.
We zijn blij en God dankbaar dat we in haar een nieuwe predikant voor onze gemeente hebben mogen ontmoeten en hebben er alle vertrouwen in dat haar werk tot zegen mag zijn in en voor onze gemeente.

Als kerkelijk werker hebben we een overeenkomst gesloten met Erwin Kooistra uit Surhuisterveen. Erwin is 24 jaar en net afgestudeerd in Theologie aan de EH in Ede. Hij zal een deel pastoraat doen in onze gemeente, maar ook een deel van zijn tijd zal hij besteden aan de jeugd en de ‘jongere generatie’. In goed overleg zullen we daarover met hem een duidelijke taakomschrijving opmaken. Hij zal voor 16 uur per week in onze gemeente aan de slag gaan en hoopt al in mei te beginnen.

U snapt nu wel dat ik boven dit stukje, ondanks de verwarrende huidige tijd, toch durfde te schrijven ‘Verheugende mededelingen’.
Als kerkenraad zijn we blij met de komst van ds. Inge Landman en van kerkelijk werker Erwin Kooistra. We hopen binnenkort hen tijdens een kerkdienst aan u voor te kunnen stellen en zoeken ook een goede manier om u met hen kennis te laten maken.

Ruurd Boonstra

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00