April 2018 - Nieuwsbrief Por todo el mundo April 2018 - Nieuwsbrief Por todo el mundo
NIEUWSBRIEF  POR TODO EL MUNDO

Opvang en onderwijs voor kinderen met een verstandelijke beperking of leerprobleem in Caranavi, Bolivia.

In de nieuwbrief van november 2017 keken we terug op 2017. In deze nieuwsbrief kijken we naar hoe 2018 is begonnen en welke plannen er nog meer in de planning staan.
In de social media zie ik overal 2.0 achter staan, dit staat voor iets groots, nieuws of spectaculairs. We gaan voor POR TODO EL MUNDO 2.0 in 2018. Met nieuwe uitdagingen en nieuwe avonturen.
Dit avontuur begon goed. Samen met Evelin naar Nederland. Een wens die er al jaren lag, maar er nog niet van was gekomen.
Het was een speciale tijd van bijkomen, maar ook vooral van heel veel bezoekjes afleggen en zoveel mogelijk mooie plekken zien in Nederland. We willen iedereen die ons heeft ontvangen en iets heeft laten zien van hoe mooi Nederland is, hier heel erg hartelijk voor bedanken. Hier een kleine samenvatting van alle activiteiten…
Lauwersoog, sjoelen, verzorgingstehuis, Den Haag, Urk (windkracht 10), Leeuwarden, Groningen en vele dorpjes daaromheen, uit eten, uit eten en nog eens uit eten, presentatie in de Helperkerk in Groningen en in de PKN in Augustinusga, zeven dagreizen met de trein naar Houten, Dordrecht, Hardinxveld, Bodegraven, Zwolle… Instellingen voor mensen met een beperking bezocht. Amersfoort, Barneveld, presentatie op de Reinboge in Twijzerheide en bij de Nederlandse vereniging voor huisvrouwen in Buitenpost. Dagje toeren door Fryslan en nog even naar Lemmer… en dan natuurlijk lekker eten, boerenkool, hutspot, zuurkool, spruitjes, andijvie, witlof en alle andere dingen die niet in Bolivia te krijgen zijn.
Iedereen die aan Evelin vroeg wat ze van Nederland vindt, is: koud, plat, heel geordend en schoon en heel indrukwekkend hoe ze het wter beheersen (sluizen, dijken etc). We hebben een hele fijne tijd gehad en willen alle opgedane ideeën graag omzetten naar projecten hier om mensen met een beperking meer toekomst te geven.
Het eerste project is de opvang een totale metamorfose te geven. Na vijf jaar intensief gebruik is er echt onderhoud nodig en andere details zijn nooit helemaal afgekomen, maar daar willen we graag wat aan doen. Het bestuur in Nederland heeft extra geld beschikbaar gesteld om de meest noodzakelijke dingen op te pakken.
Op vrijdag 16 februari is Michel aangekomen in Bolivia. Hij heeft vorig jaar als vrijwilliger/zendeling binnen een project van de kerk gewerkt en besloten dit jaar PTEM te helpen. Hij is electricien, maar zal ook andere mannenklussen oppakken en natuurlijk meehelpen bij het onderhoud van de dagopvang.
Daarnaast hebben we nog een heleboel andere plannen voor 2018, maar die zullen we stap voor stap verder ontwikkelen en via de nieuwsbrieven houden we u op de hoogte.
Nieuws van het bestuur
Eind 2017 hebben de heren P. Bosma en J.J.C. Halverhout de kas gecontroleerd en goedgekeurd. Het jaaroverzicht 2016 is via de websie te downloaden. Meer foto’s van het bezoek van Evelin zijn te zien op Facebook.  https://www.facebook.com/StichtingPortodoelmundo.
Gebedspunten:
· Voor wijsheid in het nemen van besluiten m.b.t. voortgang van project.
· Voor de legalisatie van het project als officiële stichting
Want alles komt van God, alles bestaat door God en alles eindigt in God.
Voor Hem is alle eer, voor altijd en eeuwig (Romeinen 11: 35).

Trinke Miedema

www.portodoelmundo.com