April 2019 - Bij de diensten April 2019 - Bij de diensten
Bij de diensten

Onderweg naar Pasen zijn er in deze Veertigdagentijd een aantal bijzondere diensten.
Zondag 7 april gaat de heer Jan van der Meer uit Oosternijkerk voor.
Een week later, zondag 14 april, komt da. Ineke van den Beukel uit Waskemeer naar Augustinusga. Zij heeft tijdens haar studie nog stage gelopen bij ds. Bert de Goede in de Pypketsjerke. Ze meende zich te herinneren hier nog te zijn voorgegaan in enkele trouw- en doopdiensten en vond het leuk eens te mogen voorgaan in de Augustinitsjerke.
In de Stille Week gaat dominee Piet Beintema uit Dokkum voor in de diensten.
Allereerst is er dan op 18 april de dienst van Witte Donderdag, de dienst waarin we gedenken hoe Jezus vlak voor zijn dood samen met zijn vrienden de maaltijd hield. Wij mogen door het delen van brood en wijn zijn lijden en sterven gedenken, de
dienst begint om 19.30 uur.
Een dag later is het Goede Vrijdag, de dag waarop we de kruisiging van Jezus gedenken, ook deze dienst begint om 19.30 uur. Aan deze dienst werkt het Christelijk Regionaal mannenkoor Con Spirito uit Drachten mee. Op Stille Zaterdag komen we om 22.00 uur bij elkaar om alvast uit te zien naar het licht van de Paasmorgen. Dominee Beintema maakt voor de diensten gebruik van de lezingen die staan aangegeven in de Veertigdagenkalender van de PKN. Deze kalender is uitgedeeld aan de kerkgangers in onze Augustinitsjerke.
Na de ingetogen diensten van de Stille week mogen we op de Paasmorgen van zondag 21 april gedenken dat Jezus de dood heeft overwonnen, we hopen op een blijde en vrolijke dienst.
Zondag 28 april gaat dominee Els Rooseboom uit Drachten weer voor in onze Augustinitsjerke.
Op “Bevrijdingsdag” 5 mei is dominee Liesbeth Muilwijk-Huis uit Sint-Annaparochie onze voorganger. U ziet een veelheid van diensten en voorgangers, de deuren van de Augustinitsjerke staan open om God en elkaar te ontmoeten, U komt toch ook?

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00