April 2021 - Van de Dûmny April 2021 - Van de Dûmny
Van de dûmny…

Terwijl ik dit schrijf ben ik nog druk bezig met de voorbereidingen van de intrededienst van 21 maart. Wat zie ik er naar uit om jullie te mogen ontmoeten en eindelijk officieel intrede te doen in de beide gemeenten van Harkema en Augustinusga.

De afgelopen weken heb ik gelukkig ook weer heel wat gezichten mogen zien. In enkele (t)huisbezoeken maar ook online bij de kerkenraadsvergadering en tijdens de interactieve vieringen op woensdagavond. Mooi om de gemeente zo steeds beter te leren kennen en me in jullie midden thuis te gaan voelen. Er ligt heel wat uitdaging en dat weten jullie zelf het beste, maar wat mij betreft ligt er ook heel veel moois en smaakt het naar meer.

Pastorale bijzonderheden neemt Annie mee in de rubriek lief en leed, hebben voorlopig afgesproken, dus daar zal ik niet apart over berichten.

Vele handen maken licht werk!

Naast veel daadkracht en enthousiasme in de gemeente zijn er ook zorgen. Met name in de kerkenraad is de last voor de paar mensen die er deel van uitmaken best groot soms. Ik blijf het zo af en toe benoemen omdat ik er van overtuigd ben dat vele handen licht werk maken. Laten we vooral met elkaar buiten de kaders denken, niet in ‘wat denk ik dat er allemaal wel niet zou

moeten’, maar: wat kan ik bijdragen? Dan moet het toch lukken om met elkaar de mooie club van gepassioneerde mensen die

nu in de kerkenraad zitten uit te breiden en te verstevigen! In ieder geval zijn we dankbaar dat al één gemeentelid heeft aangegeven mee te willen werken in het pastoraat, ook als lid van de kerkenraad. Wie volgt?!

Ik ben er voor jou

We hebben de afgelopen weken op meerdere manieren aandacht gegeven aan het thema van de 40dagentijd en als u/jij dit leest is het al bijna Pasen. Ik hoop van harte dat de vreugde van het paasfeest en de bevrijdende boodschap van Opstanding en nieuw begin mag doorwerken in ons leven en gemeentezijn.

God wil er voor ons zijn, maar we worden ook geroepen om in Zijn navolging er voor elkaar te zijn. Ook als jullie predikante hoop ik dat zo goed mogelijk te doen. Heb je/heeft u behoefte aan een gesprek of luisterend oor? Laat het me weten, dan maken we een afspraak om elkaar te ontmoeten of te bellen.

Een vreugdevol Pasen gewenst!

Hartelijke groet,
Ds. Inge Landman