December 2018 - Bij de diensten; Op weg naar Kerst December 2018 - Bij de diensten; Op weg naar Kerst

Bij de diensten; Op weg naar Kerst

In deze periode van Advent mogen we toeleven naar Kerst. Iedere week steken we een kaarsje méér aan.

In de kerk draait het feest van Kerst
om de geboorte van Jezus Christus.
Zijn geboorte betekent
Het begin van iets nieuws.
In zijn leven werd op unieke manier
Zichtbaar wie God is
- Liefde -
‘God wordt mens’:
de betekenis van Kerst in drie woorden.
Als dat geen cadeau is?

De eerste adventskaars steken we aan op zondag 2 december. Voorganger is dan Sytse Wijbenga uit Kootstertille.

Twee kaarsen zullen er branden op zondag 9 december, dominee Bert de Ruiter uit Drachten gaat dan voor.

Op zondag 16 december Gaat onze kerkelijk werker Geertje van der Meer voor, drie kaarsen worden er dan al aangestoken.
Dit is de laatste dienst waarin Geertje als werknemer van onze gemeente voorgaat. Verderop iets meer over deze zondag.

Op zondag 23 december mogen er al vier kaarsen branden. Dominee Guda Borger uit onze buurgemeente Surhuizum was bereid in deze opengevallen dienst door het vertrek van ds. Droogsma, voor te gaan.

Een goede buur is……

Een dag later op maandag 24 december is er onze Kerstavonddienst, aanvang 20.00 uur. Er is gekozen voor een vroegere aanvangstijd omdat er vanuit de gemeente om was verzocht. Ook jongere kinderen kunnen zo de dienst bijwonen.
Voorganger dan is dominee Corry Nicolay uit Heerenveen.
Tijdens deze dienst zal het popkoor Akkoord uit Surhuizum o.l.v. Rinse Ytsma meewerken.

Kerstmorgen dinsdag 25 december begint de dienst om 10.00 uur, voorganger is dan dominee E.P. Muilwijk – Huis uit Sint-Annaparochie. Jaap Elzinga zal op zijn es-cornet de dienst opluisteren.

Op Tweede Kerstdag, woensdag 26 december is er een dienst om 9.30 uur. Deze dienst wordt ‘traditiegetrouw’ door “ De Bazuin “  o.l.v. Gerk Huisma ingevuld.

Op zondag 30 december gaat da. E.P. Muilwijk – Huis ook voor.

De laatste dienst in dit kalenderjaar, de dienst op Oudejaarsavond wordt geleid door dominee Thijs Oomens uit Burum.

U ziet dat er ook deze maand weer volop de gelegenheid is om in onze sfeervolle Augustinitsjerke God en elkaar te ontmoeten. Tot ziens.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00