December 2018 - Krystkuier December 2018 - Krystkuier
Krystkuier

Op 20 december zal er opnieuw een krystkuier door Augustinusga zijn. Deze wordt georganiseerd door dorpsschool de Twa Ikker in samenwerking met het kinderkerkenwerk van de PKN kerk.

Net als in het bijbel verhaal zullen we de ster volgen die aan de hemel staat. Onderweg komen we langs alle belangrijke plekken op de weg naar Betlehem. En komen we veel personen tegen die een rol spelen in dit bekende verhaal. Ga je mee op zoek naar het koningskind?
Iedereen is welkom om deel te nemen aan de krystkuier. De start is tussen 17.00 en 19.00 uur bij de Twa Ikker. Vanaf daar zal er in groepen worden gelopen. Aan het einde van de kuier wordt iedereen opgewacht met warme chocolademelk en iets lekkers.

Om de wandeling nog meer bijzonder te maken zou het mooi zijn wanneer de route is verlicht met lampjes, kaarsjes, fakkels, vuurkorven etc. Het zou geweldig zijn wanneer aanwonenden van de route ons hierbij zouden willen helpen.
De route loopt vanaf de Twa Ikker, via de WB vd Kooi wei naar de Boskkamp. Vervolgens via het schelpenpad achter de school en langs de WB vd Kooiwei naar de Weinmakkerij. De route loopt dan verder via it Stalt, Gealeloane, en Tjerkepaed en eindigt op het Abrahamsplein.