December 2019 - Beroepingswerk December 2019 - Beroepingswerk
Beroepingswerk

Op de achtergrond wordt er hard gewerkt om de predikantsvacatures binnen ons samenwerkingsverband zo snel mogelijk te vervullen.
Er hebben al een aantal gesprekken plaatsgevonden met geïnteresseerde predikanten. Met een van deze predikanten is er al een vervolggesprek geweest en is er nog weer een gesprek in de planning.
In de week dat ik dit alles aan het papier toevertrouw, staat er ook nog een gesprek met een andere predikant gepland. Laten we hopen dat dit alles mag leiden tot het vervullen van de vacatures binnen het samenwerkingsverband. Wel moeten we beseffen dat de te beroepen predikant maar voor 20% zal worden verbonden aan onze gemeente.
Dat zijn er zo’n 8 uren per week. Gemeente en kerkenraad zullen keuzes moeten maken in de taken die ze graag aan de nieuwe predikant willen toewijzen.
Zodra er ‘witte rook’ is hoort u dat natuurlijk zo snel mogelijk.