December 2019 - Bij de diensten December 2019 - Bij de diensten
Bij de diensten

Op zondag 1 december begint het nieuwe Kerkelijk jaar, het is ook de eerste Adventszondag, de eerste Adventskaars wordt ontstoken. We zijn samen onderweg naar het Geboortefeest van Jezus Christus.
Op deze eerste Adventszondag gaat dhr. A.W. Kampen voor. Deze keer geen koffiedrinken na de dienst omdat we dat de week ervoor net hebben gedaan.
Een week later steken we twee kaarsen aan, de dienst wordt dan geleid door dhr. S. Wijbenga uit Kootstertille.
De derde kaars gaat branden op de Derde Adventszondag, het licht neemt toe. Voorganger in deze dienst op 15 december is dhr. J van der Meer uit Oosternijkerk.
De vierde Adventszondag komt er een ‘oude bekende’ terug naar de Augustinitsjerke. Da. Tj. Hiemstra uit Oldehove gaat dan voor.
Tijdens de Adventsweken staat er steeds een prachtig liturgisch bloemstuk op de avondmaalstafel. Direct na votum en groet wordt er een uitleg gegeven over het bloemstuk en worden de Adventskaarsen aangestoken.
De Kerstavonddienst brengt ons al helemaal in de Kerstsfeer. Voorganger is dan ds. W. Veltman uit Ee. Medewerking wordt ook dit jaar weer verleend door het popkoor uit Surhuizum. Het belooft weer een sfeervolle dienst te worden. Deze dienst begint om 20.00 uur.
Op Eerste Kerstdag om 10.00 uur zal ook zeker weer het “Ere zij God” klinken als we mogen samenkomen om het Geboortefeest van Jezus Christus samen te vieren. Da. E. Rooseboom is dan onze voorganger en Jaap Elzinga op escornet zal samen met Aan de Haan op orgel de dienst begeleiden. Tweede Kerstdag om 9.30 uur wordt de dienst verzorgd door De Bazuin. Het wordt vast en zeker een muzikale dienst waarin de bekend Kerstklanken zeker niet zullen ontbreken.
Dan naderen we het einde van het kalenderjaar 2019. Op zondag 29 december komt da. E. Rooseboom uit Drachten weer naar Augustinusga om de laatste zondagsdienst van het jaar 2019 te leiden.
Op Oudejaarsavond om 19.30 uur is er een zangdienst met gedichten en een korte overdenking. Aan de Haan zal ons ook dan op orgel begeleiden.
Dat zijn er weer een flink aantal diensten waarin we allen worden uitgenodigd samen te komen in onze mooie Augustinitsjerke, weet u van harte welkom.