December 2021 - Jeugdwerk Augustinusga December 2021 - Jeugdwerk Augustinusga
Jeugdwerk Augustinusga

Sirkelslag KIDS 2021!
Op vrijdag 19 november hebben we Sirkelslag KIDS gespeeld in het jeugdhonk. Bjarne en Erwin zijn samen naar de basisschool gegaan om de kinderen van groep 5 t/m 8 voor dit evenement uit te nodigen, en de kinderen waren erg enthousiast! 3 teams met elk ongeveer 7 deelnemers zijn de strijd aangegaan met honderden tiener over heel Nederland. Dit jaar ging het over: ‘De 7 dagen van de schepping.’ Doormiddel van spellen mochten de kinderen ontdekken wat op welke scheppingsdag plaatsvond, hoe ze met stopmotion het verhaal kunnen navertellen, en is hun kennis over de verschillende dieren op de proef gesteld door een quiz. Tot slot mocht elk team optreden met een zelf geschreven serenade aan de schepping. Het was een ontzettend gezellige avond! Het KKW-team heeft het mogen organiseren samen met Stichting Jeugdhonk. Daarbij hebben André, Rutger, Tiemen en Jochem leiding mogen geven aan de groepjes en het KKW-team zo heel erg geholpen. We hebben nu al zin in volgend jaar!
Namens het KKW-team, Erwin Kooistra

Tienerclub
Elke twee weken komen we gezellig samen! Een beetje chillen, horen hoe het gaat. En we hebben elke keer een interessant gespreksonderwerp: Waarom is er lijden in de wereld? Wat betekenen de feestdagen eigenlijk? En wat betekent vriendschap met God? Allemaal verschillende onderwerpen waarover wij in gesprek gaan. Maar daarnaast doen we natuurlijk ook spellen en hebben we het erg gezellig met elkaar! De volgende keer tienerclub is op zondag 12 december om 19.00u in het Tsjerkegebou. Deze clubavonden zijn voor alle tieners van het voortgezet onderwijs. Wil je hierbij zijn? Weet je van harte welkom!

Club 7-8
Elke twee weken komen we samen in het jeugdhonk. De afgelopen keren hebben we het gehad over Wie is Jezus? Waarom stierf Jezus? En hoe leidt God ons? We maken samen muziek, zingen liederen en natuurlijk spelen we spellen. De komende keer Club 7-8 vindt plaats op dinsdag 7 december om 14.30u in het jeugdhonk. Sandra en ik staan dan weer voor jullie klaar. Elke twee weken in het winterseizoen komen we samen om bij te kletsen, te leren over Jezus en natuurlijk ontzettend veel plezier te maken! Benieuwd naar het jeugdwerk, heb je vragen of opmerkingen? Bel/app: 06-42428824 of mail: erwin_kooistra@hotmail.com. Ik hoor het graag!

Kerst 2021
Vorig jaar hebben we door alle maatregelen helaas niet samen kerst mogen vieren. Dit jaar hopen we dat zéker wel te doen! We zijn druk bezig met de voorbereiding van Kerst om dit samen te gaan vieren met Club 7-8 en de Tienerclub. Hoe en wat is nog even een verrassing, maar de jongeren krijgen t.z.t. zéker een uitnodiging!
Daarnaast wordt onze medewerking verleend aan de kerkdienst op Eerste Kerstdag (als alles door mag gaan). Kerst willen we samen vieren, met jong én oud. We zien ernaar uit u en jou daar te ontmoeten!

Erwin Kooistra, jeugd-/kerkelijk werker

Voor de kinderen

Hallo allemaal! Het is bijna Kerst… Wat weet jij van het Kerstverhaal?

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00