December 2021 - Kerkenraadsvergadering 21 november 2021 December 2021 - Kerkenraadsvergadering 21 november 2021
Punten kerkenraadsvergadering 2 november 2021

De opening wordt verzorgd door dominee Inge Landman, zij nodigt ons uit in een kring te komen staan, daarna doen we een oefening om ons hoofd leeg te maken, strekken, rekken en ademhaling niet te vergeten. Daarna volgt een bezinningsstilte. Waarna ze voorgaat in gebed om te komen tot een goede vergadering.
Bij de notulen kwam nog naar voren dat besloten was de vorige keer om de kerkgroet niet in de kerk te verspreiden, maar dezelfde liturgie af te drukken die voor het beamteam wordt aangeboden te verspreiden onder de luisteraars van de preek die thuis zitten.
Via Tsjerkepaed was een vraag binnen gekomen wie op de afbeelding van de Icone staat, dit is Augustinus.
Ook was er een fout in het doopregister ontdekt, dit zal nader worden bekeken.
Inmiddels zijn de uitnodigingsbrieven verzonden naar familieleden van de overleden gemeenteleden dit jaar voor de eeuwigheidszondag op 21 november.
Er is een uitnodiging binnengekomen van de ringvergadering op 18 november, welke in Surhuizum wordt gehouden, hier gaan drie personen naartoe.
De bijbelgespreksgroep loopt goed, het zijn vooral vijftigplussers. Voor de jongeren (50-) zal wat anders worden gezocht.
Dienst plannen in het gebouw in plaats van in de kerk bijvoorbeeld 1 keer per maand vanaf 2022.
Het idee van Erwin om een tekst te plaatsen op de borden voor de liturgie in de kerk wordt aangenomen. Deze zullen 1 keer per maand worden aangepast. De vlaggetjes met tekeningen worden weggehaald.
De kerkrentmeesters stellen voor om 1 keer per maand de dienst te houden in het Tsjerkegebouw vanwege de hoge gasprijs. Het gebouw verwarmen in de winter is wel tien keer goedkoper dan in de kerk. De meningen zijn verdeeld en zal ook gepolst worden op de gemeente avond.

Voorstel bezetting diaconie Voorzitter Pieter, Secretaris Wilco, Algemeen adjunct Geert, Lid Nellie.
Voor de pauze is de vergadering voor de diaconie, na de pauze schakelen we om naar de kerkrentmeesters.
De doopdienst werd goed bezocht (ongeveer 100) na de dienst was er koffiedrinken in het gebouw.
Op 31 oktober jl. was Anne Verbaan blij om hier weer voor te gaan, Ze was dominee in de hervormde kerk van 1994 tot 2000.
Dominee Guda Borger haar man is erg ziek, we sturen een kaartje namens de gemeente ter bemoediging.
Erwin Kooistra is inmiddels bevestigd als kerkelijk/jeugd werker bij de PKN Drogeham voor 16 uren per week.
De coronaregels zijn weer aangescherpt per 5 november. De anderhalve meter regel (deze hanteerden wij nog) en mondkapjes bij verplaatsen in de kerk zijn weer ingevoerd. Zingen in de kerk mag nog wel. Er is nog steeds geen vaccinatie of herstelbewijs nodig.

Wij nodigen u en jullie uit om veilig de diensten bij te wonen. Graag tot ziens!!

Namens de kerkenraad,
Pieter Nicolai