December 2021 - Oogst van de gemeenteavond December 2021 - Oogst van de gemeenteavond
Oogst van de gemeenteavond
Over de gemeenteavond is elders vast nog meer geschreven. Hier noem ik alleen een aantal dingen van het moment dat we (aansluitend bij de dankdienst en Bijbelteksten over oogsten en het mosterdzaadje) met elkaar mochten oogsten en zaaien waar het ging om de gemeente.
Er was veel om te oogsten en dankbaar voor te zijn. Ik noem een aantal dingen:
  • Dat de verbinding met de gemeente weer sterker en intensiever is geworden
  • Dat de ontmoetingsmiddagen goed draaien
  • De komst van een kerkelijk werker en een predikant
  • Dat het kinderkerkenwerk en jeugdwerk goed loopt (clubkamp, twee jeugdclubs mooie jeugddiensten etc.)
We hebben ook gezaaid en stil gestaan bij onze verlangens voor de gemeente. Daar werd naast het verlangen om te groeien en om gezinnen meer te betrekken vooral genoemd dat we hopen dat er meer kerkenraadsleden komen.
Over dat laatste punt zijn we nog niet uitgesproken. Met de drie (!) ambtstermijnen die volgend jaar aflopen én de bestaande vacatures, is de kerkenraad niet langer draagkrachtig en dat kan grote gevolgen hebben voor de gemeente. We zullen ons dus moeten bezinnen op andere mogelijkheden om als plaatselijke gemeente te mogen voortbestaan; tenzij er alsnog voldoende ambtsdragers gevonden worden.

Kortom, een avond van dankbaarheid, hoop en verlangen,
maar ook relevante zorgen die we op een ander moment uitgebreider zullen bespreken met elkaar. Het is in ieder geval duidelijk dat er veel moois gebeurt in de gemeente en dat er genoeg energie, creativiteit en enthousiasme is waarmee we ons geloof willen voeden en uitdragen. Genoeg redenen om te denken in mogelijkheden en kansen en vol vertrouwen voort te gaan op Gods weg.

Een hartelijke groet vanaf de pleats in Aldeboarn,
Ds. Inge