Juli 2018 - Orgelconcert Martin Mans Juli 2018 - Orgelconcert Martin Mans
Orgelconcert Martin Mans in Surhuisterveen
Op dinsdag 14 augustus 2018 geeft de bekende organist Martin Mans een concert in De Flambou in Surhuisterveen. Martin Mans speelt jouw verzoek! ...is het thema. De concertbezoeker wordt bij de inhoud betrokken en kan een verzoek indienen waaruit Martin een keuze maakt. Eén onderdeel van het programma is aan de verzoeken gewijd. Verder speelt hij improvisaties over geestelijke, klassieke en populaire thema's en laat het orgel zo gedetailleerd mogelijk horen.
Martin vierde onlangs zijn 40-jarig jubileum als kerkorganist heeft daarvoor een cd uitgebracht die hij heeft opgenomen in Parijs:'Concert  d' Orgue à Paris'. Deze cd staat centraal tijdens de orgelconcerten in de zomer. Martin is een gepassioneerd musicus die van ieder concert een hoogtepunt weet te maken. Hij heeft zijn muziek bovendien in vele uithoeken van de wereld gebracht. Het orgel is van oudsher een eliefd instrument dat in deze tijd weer volop in de aandacht staat. De mogelijkheden zijn legio. 'Je hebt en heel orkest tot je beschikking' zijn woorden die de organist vaak gebruikt.
Aanvang: 20.00 u.
Locatie: De Flambou (zalencentrum De Lantearne    ), Jan Binneslaan 49, Surhuisterveen.
Toegang: € 10,- Online en bij reservering  € 9,-
Leden PCOB, KBO  en ANBO: € 8,-
Kinderen t/m 11 jaar € 5,-
Reserveren: www.martinmans.nl   of Tel. 06 25391903
Ook kaartverkoop aan de kerk.

Achtergrond Martin Mans (1965)
Als jonge jongen van 12 jaar kreeg hij zijn eerste vaste aanstelling in Melissant op Goeree Overflakkee.  Tegenwoordig is hij verbonden aan de Breepleinkerk in Rotterdam. Hij heeft vele buitenlandse tournees gemaakt naar landen binnen en buiten Europa. In Zuid-Afrika, Canada, Amerika, Israël, Frankrijk en West-Australië heeft hij veel inspiratie opgedaan. Martin is van jongs af aan bezig geweest zijn improvisatietalent te ontwikkelen en heeft met zijn composities velen weten te bereiken. zijn improvisatietalent is de basis van zijn muzikale carrière.

De gedreven musicus geeft per jaar het reusachtige aantal van 250 concerten. Naast organist is hij dirigent van vier mannenkoren en drie kleinere ensembles. in 2010 kreeg Martin een ridderorde vanwege zijn muzikale en culturele verdiensten.