Februari 2019 - Diaconie, collectes en giften Februari 2019 - Diaconie, collectes en giften
Diaconie
Op 7 en 14 oktober is er gecollecteerd voor Sulawesi. Dit eiland was getroffen door een aardebeving en een tsunami. De collectes hebben gezamenlijk €598,92 opgeleverd. Een prachtig bedrag!
Tijdens de dankstonddienst was de collecte bestemd voor de voedselbank. Deze collecte bracht ook een heel mooi bedrag op. De diaconie heet €300,- kunnen schenken aan de voedselbank.
Op 18 november was de collecte, tijdens het avondmaal, bestemd voor het werelddiaconaat. Deze collecte heeft €99,40 euro opgebracht.
Tijdens de adventsweken en op eerste kerstdag waren de collectes bestemd voor kinderen in de knel (kerk in actie). Deze collectes hebben rond de €250,- opgebracht. Dit is door de diaconie aangevuld tot €300,- voor dit goede doel.
In de kerstnachtdienst en bij het kerstfeest van de diaconie is er gecollecteerd voor de stichting Kimon, waar Gerda Klaver werkzaam is. Gerda is geboren en getogen in Augustinusga en werkt nu in Afrika met gehandicapte kinderen. Aan dit goede doel hebben we €500- kunnen schenken.
Andere organisaties die door de diaconie in de afgelopen maanden zijn gesteund met een gift van €50,- :
-Nederlandse Christelijke Blinden en slechtzienden bond
-Stichting Vrienden van Hospice Huizen