Februari 2019 - Diaconie, kerst 2018 Februari 2019 - Diaconie, kerst 2018
Diaconie
Op 14 december was er weer een kerstfeest georganiseerd door de diaconie. We waren heel blij dat veel mensen hadden aangegeven te zullen komen. Het werd dan ook een gezellige middag/avond.
Er werd begonnen met een kopje koffie of thee met wat lekkers. Wat een ieder zich goed liet smaken. Daarna was er voldoende energie om een aantal mooie kerstliederen te zingen. Dit jaar onder begeleiding van Anitha Geertsma, die dit deed zonder bladmuziek! Hierna bracht Anitha nog een mooi gedicht ten gehore.
Vervolgens was er een filmpje over het doel van de collecte van deze dag, stichting Kimon. Mw Vaatstra vertelde ook nog wat over dit goede doel. Zij kent Gerda Klaver, die werkt voor de stichting Kimon, persoonlijk.
Onze kerkelijk werkster Geertje was gevraagd om een mooi kerstverhaal te vertellen. Helaas kon zij niet aanwezig zijn en daarom werd het verhaal voorgelezen door Nellie en Hieke. Geertje had het verhaal “de engel” van Godfried Bomans uitgezocht. Een mooi verhaal!
Daarna was het tijd voor de gezamenlijke maaltijd. Die vooraf werd gegaan door de heerlijke soep van Klaske. Ook op tafel stonden vele heerlijkheden. Waar we zeker van hebben genoten. Geheel voldaan werd de bijeenkomst muzikaal afgesloten met het “ere zij God”.
Het was al met al een geslaagde kerstmiddag.
Uw diaconie