Februari 2019 - Gambia Februari 2019 - Gambia
Gambia
Hallo dorpsgenoten,
Gestaag gaan wij nog steeds door met onze goede doelen actie, help onze alleenstaande moeders in Gambia . Vorig jaar hebben wij een van de moeders moeten missen. Erg triest: 37 jaar en niet meer bij machte de operatie die ze nodig had te betalen. Ze was ook buiten al haar krachten.
Maar zetten door en via Caddy die wij ook hebben leren kennen komt alles toch nog steeds goed terecht! De kamers met opslag zijn eerst weer leeg want wat een werk het uit te zoeken maar het is het waard.
Afgelopen jaar zijn we 2 x richting Zaltbommel gereden en konden we heel wat dozen op het containerschip laden. En hoe blij toen 6 weken later alles weer veilig binnen gekomen is .
We willen iedereen heel hartelijk danken voor toch ook steeds weer spontane giften die soms zo maar binnen komen. Hoe fijn is dat en hoe blij maak je de jonge moeders.
Het versturen van de dozen kost ook erg veel geld elke keer (ongeveer €200,-) vandaar dat we zoveel mogelijk en zo compact mogelijk proberen te versturen, en heeft u iets voor ons. Pak het dan alsjeblieft in, in bananendozen helemaal dicht getaped, met de inhoud er graag op.
Te denken is aan *Goede kleding vooral voor kinderen en alsjeblieft geen kleding met gaten en kapotte ritsen *kookpannen en emaille ook zeer welkom, beddengoed en van DTS de korfbal vereniging kregen we dozen vol met goede training kleding, het is bijna niet uit te leggen hoe blij ze daar mee waren DANK JE WEL DTS!
Susan heeft dagen langs het strand gelopen om dit ook aan de man te krijgen en zo voor haar kinderen het schoolgeld te betalen en daar gaat het uiteindelijk om. Het is fijn dat ze zelf het gevoel hebben dat ze er iets voor kunnen doen. IK probeer nog wat foto's bij te sluiten ook al zijn ze misschien iets onduidelijk. Ik herinner me het matras waar ze zit op de grond, blij haar dozen uit te pakken , en er zat zelfs een dekbed hoes in….eindelijk na 4 jaar een nieuw laken op haar bed.
Voor ons is dit niet voor te stellen maar we hebben het met eigen ogen gezien.
Iedereen die ook het afgelopen jaar weer mee heeft gesteund, hartelijk dank voor ALLE donaties, voor alle kleding etc..het was weer hartverwarmend. En wilt u er graag meer van weten?
Graag kom ik een avond of middag vullend programma aan bieden en vertel graag wat we op de foto's hebben meegemaakt en dat kan ook onder het genot van een Afrikaanse maaltijd , tegen een vergoeding maak ik er een gezellig samenzijn van .
Zegt het voort : vriendelijke groet Wilco JikkeStien den Hartogh en onmisbaar voor de hand en spandiensten Romke Veenstra
Voor informatie graag een belletje naar mij (JikkeStien) 0620005887. Mailen mag ook, denhartogh@hetnet.nl En nieuw!!! (Een beetje als vanouds) Er is mogelijkheid om een kinderfeestje te geven op onze biologische boerderij. Vraag naar de mogelijkheden en elk kind steunt een kind in Gambia.