Februari 2019 - Por todo el mundo, Nieuwsbrief 47 Februari 2019 - Por todo el mundo, Nieuwsbrief 47
Por todo el mundo - Nieuwsbrief 47 - December 2018

Het jaar 2018 stond vooral in het teken van Snack Maryet. Sinds mei is de snack open. Dit was een plan wat al langer in ontwikkeling was. We wilden heel graag een plek creëren waar jongeren met een beperking werkervaring kunnen opdoen. Waar we ze kunnen begeleiden en waar ze zich nuttig kunnen voelen. Dit plan is afgelopen jaar werkelijkheid geworden.
Een aantal jongeren hebben in het afgelopen jaar meegeholpen. We willen dit komend jaar graag uitbreiden. We zijn dit jaar begonnen aan iets nieuws, iets wat in Bolivia niet gekend is. Dat heeft veel doorzettingsvermogen en een lange adem nodig. Maar we hebben afgelopen jaar vruchten gezien en we zijn ervan overtuigd dat dit volgend jaar nog meer zal worden. We hebben contacten kunnen leggen met nieuwe mensen. We hebben in snack Maryet kunnen laten zien, dat iedereen het waard is om goed behandeld te worden. Natuurlijk ging ook de dagopvang het hele jaar door. Hier hebben we vele kinderen een plek kunnen bieden waarin ze zich op hun eigen niveau en eigen manier kunnen ontwikkelen.
Pindakransen en Pindapoppetjes
De Verkoop van pindakransen en pindapoppetjes heeft €330,00 opgebracht. Vanwege het slechte weer was PTEM dit jaar niet op de Kerstmarkt in Buitenpost aanwezig. De eerstvolgende actie in 2019 voor PTEM is op de rommelmarkt in Buitenpost tijdens Hemelvaart.

Nieuws van het bestuur
De kascontrolecommissie heeft op 14 december 2018 de financiële jaarrekening van de stichting PTEM inclusief de bijbehorende kasstukken gecontroleerd. Bert de Jong heeft decharge gekregen over de periode 1-1-2017 tot en met 31-12-2017. De eerstvolgende vergadering van het bestuur is in januari 2019. We zijn nog steeds op zoek naar nieuwe en / of extra bestuursleden. Wilt u ook een steentje bijdragen aan het project mail dan naar stptem@gmail.com.
We wensen iedereen een liefdevol en een uitdagend 2019 toe.

Email: stptem@gmail.com.
Website: www.portodoelmundo.com