Februari 2020 - Bij de diensten Februari 2020 - Bij de diensten
Op zondag 2 februari komt dominee Geert van Wieren uit Oosternijkerk naar de Augustinitsjerke om voor te gaan in de ochtenddienst. Na afloop is er koffie.
In deze dienst is Tiemen Brandsma onze lector, fijn dat zo ook een jongere meewerkt aan de dienst.
Een week later, zondag 9 februari, mogen we als gemeente weer het Heilig Avondmaal vieren, u weet het, iedereen is genodigd…..
Voorganger bij deze Avondmaalsviering is ds. Thijs Oomens uit Burum.
Op zondag 16 februari wordt de dienst voorbereid door ons eigen Kinder Kerkenwerk. Het wordt ook nu vast weer een mooie ‘net-even-andere’ dienst toe. Mooi dat zo ook eigen gemeenteleden dit op zich nemen.
Op 23 februari is dhr. Jan van der Meer uit Oosternijkerk voorganger in onze Augustinitsjerke. Dat is ook al de laatste zondag van deze korte maand. Op zondag 1 maart een bijzondere eredienst in onze kerk.
De liturgie en zang en begeleiding worden volledig verzorgd door het "Kwarttetkoor van Hendrik van der Meer”. Tijdens deze dienst in het Fries worden er veel liederen gezongen van “Muziekman Hendrik van der Meer”. Tientallen jaren heeft hij een grote bijdrage geleverd aan het liederenrepertoire in het Fries. Het thema is “Mei Hertslach sjonge”.
Verderop in het kerkblad vindt u meer informatie over deze speciale dienst. Kent U familie of kennissen die dit mooi vinden, nodig hen dan uit mee te gaan naar deze dienst.
Ook nu is er op deze eerste zondag van de maand weer koffiedrinken na afloop van de dienst. Iedere zondag gaat de deur van onze mooie Augustinitsjerke weer uitnodigend open en luidt de klok om u op te roepen in te gaan op die uitnodiging. Weet u van harte welkom.

Kinderkerkewerk
16 februari weer een jeugddienst

Misschien heeft u het kinderkerstfeest wel gemist. Niet getreurd, want op 16 februari organiseert het Kinderkerkenwerk weer een leuke dienst. De precieze inhoud houden we nog even geheim. De dienst start om 9.30 uur. We hopen op een volle kerk!

Gospelkoor Sjammasj verzorgt themadienst

Op zondag 8 maart verzorgt interkerkelijk Gospelkoor Sjammasj uit Leeuwarden een themadienst met de titel: “Lopen op het water”. Deze dienst is gemaakt in samenwerking met Bert Kingma en Auke Willem Kampen. Het thema van de dienst is gebaseerd op het verhaal van Mattheüs 14 vers 22-33. Dit bekende verhaal, over de storm op het meer, zal voorzien worden van een verrassende twist.

Tijdens de dienst maken we kennis met professor Noletsj en zijn assistent. In opdracht van de regering wordt er door professor Noletsj een onderzoek gedaan naar de praktische toepassing van Lopen op het water. Echter blijken de antwoorden niet zo gemakkelijk te vinden.

Kortom, een dienst met humor en diepgang. Voor jeugd en ouderen. Met bezinning en aanzet tot actie. Met liederen, sketches, samenzang en een overdenking.

De dienst is op zondag 8 maart om 10.00 uur in de Augustinitsjerke.

Liturgie op zondag 28 april 2024

te Stynsgea

Voor de dienst: Psalm 72: 1, 4 Geef, Heer, de koning uw rechten

* Psalm 136: 1, 9, 12 Loof de Heer, want Hij is goed

Stil gebed, bemoediging en groet

Klein Gloria

Kyriëgebed

* Lied 283 In de veelheid van geluiden

Gebed bij de Schriftlezingen

Schriftlezing: Psalm 72: 12-19 NBV

* Psalm 89: 8, 17

8 Jo binne,_o Hear, ús krêft, Jo hâlde ús oerein,

Jo meitsje_ús namme grut mei skjintme sûnder ein.

Wy meie troch jo geunst de kroan fan eare drage.

Jo hawwe ús ferhege nei jo wolbehagen.

Jo binne ús in skyld tsjin alle kweade machten

en hawwe ús de kening jûn op wa’t wy wachten.

17 Hear, lit ús net fergean, mar hâld ús by de hân

en bring ús wer werom nei ’t lang ferlerne lân.

Betink jo eed oan David, kom, o Hear, fan fierren.

Wêr is jo geunst, o God, út lang ferfleine jierren?

Jo hawwe_ús ’t libben jûn; as we_yn ’e dea fersinke,

wa rêdt ús dan fan ’t grêf en wa sil om ús tinke?

Schriftlezing: Handelingen 12: 1-5 en 18-24

*Lied 1009 O lieve Heer, geef vrede