Februari 2020 - Studieavond met ds. Kees Kant in Surhuisterveen over Februari 2020 - Studieavond met ds. Kees Kant in Surhuisterveen over
Studieavond met ds. Kees Kant in Surhuisterveen over

Waarom het voor Joden zo moeilijk is om in Jezus te geloven”
Op donderdag 13 februari is er in Surhuisterveen een studieavond met ds. Kees Kant, spreker van de stichting Christenen voor Israël. Het onderwerp waarover hij spreekt is: Waarom het zo moeilijk is voor Joden om in Jezus te geloven. De bijeenkomst vindt plaats in de Lantearne, Jan Binneslaan 49 in Surhuisterveen.  Aanvang om 20.00 uur, toegang is gratis. Er is verkoop van producten uit Israël.

Waarom het voor Joden zo moeilijk is om in Jezus te geloven
De overgrote meerderheid van de Joden wereldwijd ziet Jezus niet als de verwachte Messias. Dit roept onder christenen vragen op en soms ook onbegrip. De vraag dringt zich op; waarom is het voor hen blijkbaar zo moeilijk om Jezus te aanvaarden? Waarom roept het gesprek over Jezus vaak irritatie op aan Joodse zijde? Er zijn op deze vragen meerdere antwoorden te geven en aan de hand van de kerkgeschiedenis en de Bijbel gaat ds. Kant op deze vragen in.

Achtergrond spreker
Ds. Kees Kant is directeur van stichting Christians for Israel International. Hij was tot 1 juli 2018 predikant van de Gereformeerde Kerk in Katwijk aan Zee. Hij volgde zijn opleiding theologie aan de Rijksuniversiteit Utrecht. Hij is auteur van het boek ‘Van Eisenach naar Bethlehem’, waarin hij verbanden legt tussen de nazi-ideologie uit de jaren ’30 en ’40 en de Palestijnse bevrijdingstheologie van vandaag. Ds. Kant: “Ik vind het belangrijk dat mensen binnen de kerken zich bewust worden van de blijvende plaats voor Israël.”