Januari 2021 - Welkom dominee Inge Landman Januari 2021 - Welkom dominee Inge Landman
Welkom dominee Inge Landman

In de zomer van 2019 startte de zoektocht naar twee predikanten door de Ring Buwekleaster. Dit in verband met vacatures in Drogeham, Harkema en onze eigen kerk.
Een van de sollicitanten was Inge Landman. Een predikante die nog geen ervaring had als gemeentepredikant. Maar met ervaring in Colombia en later bij Kerk in Actie in Nederland. Een predikante die vanwege de liefde ging verhuizen naar Aldeboarn en daarom op zoek was naar een baan in het noorden.
De gesprekken die volgden werden door iedereen als heel positief ervaren. Uiteindelijk werd haar een functie voor 1 dag in de week in Harkema en 1 dag in de week in Augustinusga aangeboden. De bedoeling was na de zomer van 2020 te starten.
Zeer heugelijk nieuws schopte deze planning in de war, want er was een kleine op komst. Afgesproken werd dat Inge op 1 januari 2021 officieel zou starten als dominee, maar in de maanden hiervoor af en toe haar gezicht al eens zou laten zien.
Kleine Boaz stak daar echter een stokje voor. Na ruim 30 weken zwangerschap kwam hij op zondag 5 juli via een keizersnede ter wereld. Een periode van herstel volgde. Gelukkig gaat het inmiddels goed met moeder en zoon.

Op 2 december hebben de gemeenten Harkema en Augustinusga een beroep uitgebracht. En al snel na het aanbieden van de beroepingsbrief, heeft ds. Landman laten weten het beroep aan te nemen.
Wat is het fijn dat we nu bijna 2,5 jaar na het afscheid van dominee Droogsma eindelijk weer beroep kunnen doen op een ‘eigen’ predikant. In verband met de Corona-maatregelen hebben we de intrededienst helaas moeten uitstellen naar 21 maart. Maar u zult voor deze datum vast al wel eens kennis met haar maken.

Laten wij heten dominee Inge Landman van harte welkom heten in onze gemeente.