Juli/Augustus 2021 - Van de kerkenraad Juli/Augustus 2021 - Van de kerkenraad

Van de kerkenraad

Enkele punten uit de kerkenraadsvergadering van 1 juni 2021.

Vooraf waren er twee vragen: Is er bij jou de wijn wel eens op en wat zit er nog in het vat, dit naar aanleiding van het bijbelverhaal van de bruiloft uit kana. Wij kwamen tot de conclusie dat voor onze gemeente de wijn nog niet op is, er zit nog genoeg in het vat. Naar aanleiding van de laatste opgave op het vrijwilligersformulier kan er nog heel wat gebeuren.

Pieter Nicolai als nieuwe (interim) voorzitter benoemd en Erwin Kooistra wordt vice voorzitter. Geert Kamminga wordt ingedeeld bij de diakenen. Als kerkrentmeester moeten zij de collecte voor de kerk verzorgen.

Erwin zal de startzondag organiseren samen met de vrijwilligers die zich hebben opgegeven via het vrijwilligersformulier.

Het Tsjerkepaed gaat weer van start.

Bij de diakenen is helaas nog geen kandidaat gevonden ter vervanging van Hieke die haar ambtstermijn van 4 jaar voltooid heeft.

Wat betreft de coronamaatregelen is via de kerkrentmeesters naar voren gekomen dat er in beperkte mate weer ingetogen kan worden gezongen. Ook de eerste stoel aan het kerkpad kan weer gebruikt worden, omdat er anderhalve meter tussen het looppad en de stoelen zit en er tijdens het lopen een mondkapje gedragen wordt. Omdat er weer 60 personen in de kerk mogen, nodigen wij jullie uit om deze zoveel mogelijk weer bij te wonen!!

Namens de kerkenraad,
Pieter Nicolai