Juli Augustus 2020 Even bijpraten Juli Augustus 2020 Even bijpraten
Van de kerkenraad
ven bijpraten….
Als ik dit schrijf begint officieel de zomer, de afgelopen maanden hebben de maatregelen in verband met het coronavirus ons leven sterk bepaald en vaak ook bedreigd en beperkt. De versoepelingen maken dat we weer wat meer ‘leefruimte’ ervaren en wat meer plannen durven maken.
Als kerkenraad durven we ook weer voorzichtig elkaar te ontmoeten en plannen te maken.
Op 16 juni zijn we als kerkenraad weer bij elkaar geweest.
We hebben toen als voltallige kerkenraad en kerkelijke werker Erwin Kooistra ook kennis kunnen maken met onze toekomstige predikant Inge Landman, zij was het eerste uur van de vergadering aanwezig. Het was goed om op deze wijze elkaar al vast een beetje te leren kennen.
Inge rondt in juni haar werkzaamheden bij Kerk in Actie af en is intussen verhuisd naar de boerderij van haar partner Hans in Aldeboarn. Samen verwachten ze in september hun eerste kindje. Inge had graag nog wat kennis willen maken met de gemeente en al wat activiteiten willen bijwonen maar dat zal in de huidige omstandigheden niet gaan. Samen met onze zustergemeente Harkema zullen we de officiële zaken betreffende het beroep afstemmen en in orde brengen. Officieel zal Inge dan haar werkzaamheden beginnen in januari van het nieuwe jaar.
Nadat Inge met een prachtig “welkomsboeket” afscheid had genomen hebben we nog uitgebreid gesproken oven de herstart van de diensten vanaf 5 juli en alles wat daarmee te maken heeft.
Wellicht zullen Inge en ook onze kerkelijk werker Erwin zich in een van de diensten in juli of augustus kort voorstellen tijdens een kerkdienst, op de website zult u dat dan kunnen lezen.

Ook de bevestiging van Erwin als ‘ouderling met een speciale opdracht’ zal in goed overleg worden gepland in een van de komende diensten.
Houd dus ook de website in de gaten nu er pas in september weer een Tsjerkefinster verschijnt.
Erwin is met vakantie van 18 juli tot 3 augustus, daarbuiten is hij bereikbaar via de mail op erwin_kooistra@hotmail.com of op telefoonnummer 06-42428824.
Het maken van plannen voor het komende winterseizoen hebben we nog even vooruitgeschoven omdat we nog niet weten wat dan kan en wat dan mag.
Ik wens u allen een goede zomerperiode toe en wellicht dat we elkaar weer eens mogen ontmoeten in onze kerk.

Namens de kerkenraad,
Ruurd Boonstra