Juni 2019 - Diaconie middag Juni 2019 - Diaconie middag

Diaconie middag met de boswachter
Op 12 april hadden we een gezellige en leerzame middag, waarbij Jacob Haneburg bij ons te gast was. Jacob vertelde over zijn werk als boswachter bij Staatsbosbeheer. Jacob Haneburg werkt in de polder Reahel, Surhuizumermieden, Drogehamstermieden en Twijzelermieden.

We zagen tientallen foto`s van zeldzame planten In dit gebied. Ergens anders in Nederland komen ze bijna niet voor.
Het was leerzaam omdat Jacob bij iedere foto iets vertelde over de soort en naam, en met name de Friese namen van de planten waren erg leuk. Ook had Jacob filmpjes van dieren bijv. de roerdomp. Hierna was er nog tijd voor vragen.

Maar Wilco den Hartogh had ook nog een verrassing. Wilco had een grote plantenbak gemaakt, waarbij Wilco de planten  bijbelse  namen gaf . Heel mooi gemaakt en verrassend en leerzaam.

We sloten af met een maaltijd, gekookt door Jikke Stien den Hartogh. Zo aten we echte brandnetel soep en lasagne en een heerlijk toetje. Het smaakte lekker, vooral de brandnetel soep is iets wat je niet vaak eet.
Zomaar een vrijdag middag, met een fijne maaltijd en een leuk en interessant onderwerp en met een fijne sfeer. Je zou het wel vaker willen meemaken.

De Diaconie

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00