Juni 2020 Even bijpraten Juni 2020 Even bijpraten
Even bijpraten

Op 19 mei zijn we als kerkenraad weer samengekomen.
Ook onze kerkelijk werker Erwin Kooistra was hierbij aanwezig. Het was goed om samen te spreken over het ‘gemeente zijn in corona tijd’.
Allen ervaren we het ongemak van de begrijpelijke beperkingen die ons in deze tijd zijn opgelegd. We beseffen dat het voor veel gemeenteleden een zorgvolle tijd is, zorg om gezondheid, het verdriet dierbaren niet te kunnen ontmoeten en in de armen te kunnen sluiten, de knagende eenzaamheid. Ook een tijd om dus op een andere manier om te zien naar elkaar. De telefoon, een kaartje, een appje of mailtje, soms ook een bezoekje op afstand, er zijn veel manieren om toch ‘nabijheid’ te doen ervaren.
Erwin begint zijn werk in onze gemeente ook in een moeilijke tijd, zijn energie en enthousiasme om aan de slag te gaan zijn bemoedigend.
Hij zal proberen contacten te leggen, zowel in met de jongeren als met de wat oudere gemeenteleden. Samen met Annie en Nynke heeft hij zijn plannen ontvouwd. Wij rekenen er op dat hij met open armen wordt ontvangen.
We hebben het weer gehad over het aanvullen van de kerkenraad, we beraden ons nog op de manier van aanpak. Mocht u er voor voelen om ons team te versterken trek dan gerust iemand aan de mouw.

Over het opstarten van de kerkdiensten hebben we uitvoerig gesproken en, zoals u hierboven ziet, uiteindelijk besloten de diensten vanaf juli weer op te starten, zodat we elkaar weer kunnen ontmoeten in onze Augustinitsjerke.

Pinksterlied

Kom, laat ons deze dag
met heilig vuur bezingen
en met vernieuwde vreugd,
want God doet grote dingen.
Eens gaf de heilige Geest
aan velen heldenmoed.
Bid dast hij ons vandaag
verlicht met heldenmoed