Juni 2021 - Van de dumny Juni 2021 - Van de dumny
Wachten…
Het lijkt of heel de natuur mee doet, met het wachten op ‘betere tijden’. Zo zit ik wat te mijmeren terwijl ik dit schrijf. We wachten op versoepelingen, we wachten tot er meer mag, we wachten tot we samen kunnen zingen. En ondertussen had ik afgelopen week mijn winterjas nog aan, lagen bergjes hagelstenen op het erf en kan het gras niet van het land, wat voor veel boeren inmiddels echt een zorg begint te worden. We wachten.
Gisteren mochten we het pinksterfeest vieren en was er even uitzicht op iets anders, op feest, op versterking van de kerkenraad, en hoorde ik mensen al wat mee neuriën met de liederen. Wat was dat fijn om met elkaar te kunnen delen!

Ook de leerlingen van Jezus moesten wachten. Wachten tot de belofte van de komst van de Heilige Geest in vervulling ging. Ze bleven in Jeruzalem, bleven bij elkaar en gingen in gebed. Zo bleef de tijd van wachten niet ‘leeg’ maar vonden ze een manier om God erbij te betrekken. O ja, wat ze ook nog deden in die tijd is een vervanger zoeken voor Judas. Mattias werd aangewezen en zo waren er weer twaalf discipelen.
Het is mooi dat ook wij, midden in coronatijd, mensen mochten bevestigen in het ambt. Laten we het wachten goed gebruiken, niet ons verliezen in alles wat er niet kan, maar blijven bouwen aan de gemeente! Meer versterking blijft welkom, als diaken, als wijkcontact of als beameraar. Wil je weten wat het inhoudt, twijfel je, heb je goede ideeën of ken je iemand die we kunnen benaderen voor een functie? We horen graag 😊.
Kennismaken
Nu er langzaam wat meer mag, het hopelijk mooi weer gaat worden én er steeds meer mensen ingeënt zijn, hoop ik ook (eindelijk) met wat meer gemeenteleden kennis te kunnen maken. Ik zou het leuk vinden als het initiatief niet alleen van mij hoeft te komen. Kortom: u/jij hoeft niet te wachten tot ik bel, wie het leuk vindt om kennis te maken – laat het weten via de telefoon/mail/app!