zondag 17 februari 2019 om 9:30 uur

Voorganger(s): De dienst wordt georganiseerd door het Kinderkerkenwerk
Organist: De Bazuin

Beamer: Alie Lijklema

Zondag 17 februari komt Kidskoor Spetters naar Augustinusga. Dit kinderkoor uit Leeuwarden wordt begeleid door onder meer juf Hanneke van Vliet, bij velen een bekend gezicht.

Kidskoor Spetters noemt zichzelf het leukste enthousiaste kidskoor van Leeuwarden. Zij zingen over Jezus en willen Hem groot maken, het liefst door heel Friesland heen. Want Jezus is onze Koning, Hij stierf voor ons, Hij is weer opgestaan en HIJ LEEFT! En dat willen ze aan iedereen laten horen. Daarom willen ze de mensen nat spetteren met hun liedjes!

Komt u / kom jij je ook nat laten spetteren? Iedereen is van harte welkom op zondag 17 februari om 9.30 uur in de Augustinitsjerke.

Het thema van deze dienst is ‘Goed zoals je bent’. We zouden het leuk vinden als iedereen zijn lievelingsknuffel mee wil nemen naar deze dienst. Graag tot volgende week.

De opbrengst van de collecte tijdens deze dienst gaat naar stichting Het Vergeten Kind. Lees hier meer over dit goede doel.

Kinderkerkenwerk PKN Augustinusga

Welkom in deze dienst
Een mens moet zo verstandig zijn dat hij zoekt naar God.
(Augustinus 354-430)

Orde van dienst
Inleiding / welkom
Intochtslied: Heer Uw licht en Uw liefde schijnen
Jij bent zoals je bent
Gebed
Zingen: Je mag er zijn
Interactie
Muzikal intermezzo
Vind jij de ander goed zoals hij of zij is?
Interactie
Zingen: Parel in Gods hand
Gedicht
Muzikal intermezzo
In Gods ogen is iedereen goed zoals hij of zij is
Bijbelverhaal
Zingen: Als je geen liefde hebt voor elkaar
Gedicht
Dankgebed
Slotwoord voor Het Vergeten Kind
Collecte
Zegenlied: De Heer Zegent jou.

Komende diensten:
24 februari, da. L. Muilwijk-Huis, St. Anna-Parochie

Een goede zondag toegewenst

Collecte deze week: Stichting Het Vergeten Kind

NEDERLANDSE KINDEREN BEHOREN TOT DE GELUKKIGSTE KINDEREN TER WERELD, ZO BLIJKT UIT ONDERZOEKEN. MAAR HELAAS GELDT DIT GELUK NIET VOOR ALLE KINDEREN IN ONS LAND. NOG TE VAAK GAAT HET FOUT, SOMS ZELFS HEEL ERG FOUT.
Duizenden kinderen in Nederland kunnen niet meer thuis wonen. Ze zijn verwaarloosd of mishandeld. Ze zijn gevlucht voor geweld of uit huis geplaatst, omdat ze niet meer veilig waren. De trauma’s laten diepe sporen na. Het maakt onzeker, bang en boos. Ook zijn er veel kinderen die wél thuis wonen, maar die dagelijks geconfronteerd worden met ernstige problemen. Problemen van hun ouders, waar kinderen niets aan kunnen doen en waar ze ook niets aan kunnen veranderen. Maar waar ze wel de dupe van zijn. Verslavingen, grote schulden, psychische problemen en onvermogen van ouders zetten kinderen volledig klem. Ze raken eenzaam en geïsoleerd.
Daarom Stichting Het Vergeten Kind. We zetten ons in voor deze kinderen die voor velen onzichtbaar zijn. We geven ze een stem en vertellen hun verhaal. Zodat ze niet vergeten worden. We zetten ons in om hun situatie nu en morgen te verbeteren.
Vergeten? We bedoelen met ‘vergeten’ niet dat hun ouders ze vergeten zijn of dat hulpverleners zich hun lot niet aantrekken. We bedoelen wél dat deze kinderen zich vergeten voelen. Omdat hun belang niet centraal staat. Omdat hun moeilijke gedrag niet begrepen wordt als een schreeuw om positieve aandacht. Omdat ze niet mee kunnen doen en anders zijn. Omdat ze zich afgewezen en niet gehoord en gezien voelen. Omdat ze telkens opnieuw moeten doorverhuizen naar een andere zorginstelling of leefgroep. Ze hebben op jonge leeftijd al teveel meegemaakt
100 DUIZEND
Kinderen die opgroeien in gezinnen met meervoudige problematiek.
46 DUIZEND
Kinderen waarbij het zo mis gaat dat ze niet meer thuis kunnen wonen.
550 VRIJWILLIGERS
Werken zowel aan de ‘achterkant’ als aan de ‘voorkant’ bij de projecten en
activiteiten.
114 PARTNERS
Helpen onze kinderdoelen te verwezenlijken en een zonnestraal te brengen naar vergeten kinderen.

Tsjerkegebou
datum en tijdstip 05-05-2024 om 09:30