zondag 8 september 2019 om 9:30 uur

Collecte: Diaconie en Kerk
Bloemen: Inloggen

Welkom tijdens deze dienst
Waardeer het geschapene en prijs het. Op die manier houdt u van de Schepper-God (Augustinus 354-430).

Orde van dienst
Lied voor aanvang van de dienst 642: 1 t/m 4
Welkom en mededelingen
Aanvangslied Psalm 107: 19 en 20
Bemoediging en groet
Drempelgebed
Korte inleiding op het thema Toekomst
Drempellied 175: 3 en 4
Gebed voor de wereld
Loflied 704: 1 en 3
Gebed om de Heilige geest
Antwoordlied 972: 7 en 8
BGT lezing 1: bloemlezing van verzen over DE TOEKOMST deel 1
Antwoordlied 767: 1 en 2
BGT lezing 2: bloemlezing van verzen over DE TOEKOMST deel 2
Antwoordlied 353: 1 en 4
Preek: Jezus. man uit de toekomst
Antwoordlied 1010: 2 en 4
Slotgebed, stil gebed
Lied 1006: Onze Vader
Collecte onder orgelspel
De zondagschoolkinderen komen in de kerk
Youtube-lied
Slotlied 913: 1 en 2
Zending en zegen

Komende dienst
Zondag 15 september, 9.30 uur, dhr. S. Wijbenga

Een goede zondag toegewenst

Collecte startzondag

Tijdens startzondag zal de collecte van de diaconie gaan naar de stichting Help 2 Help Afrika. Veel dorpsgenoten zijn al bekend met deze stichting die is opgericht door Cees Stienstra, die een bandenhandel heeft in ons dorp. Hieronder nog wat meer informatie over deze stichting

Stichting Help 2 Help Afrika heeft als doel hulp en onderwijs te bieden aan kansarme mensen in Ghana. Ghana is rijk aan grondstoffen en grote delen van het land zijn vruchtbaar, toch heerst er relatief veel armoede. Dit wordt mede veroorzaakt door slechte onderwijsvoorzieningen en de veelal instabiele economische situatie. Hoewel meer dan driekwart van de kinderen naar school gaat, haken veel leerlingen vroegtijdig af omdat ze moeten werken om wat extra inkomen te verkrijgen.
Om onderwijs te kunnen geven is het hebben van een school met goede faciliteiten een eerste voorwaarde. Dit geldt ook voor de praktijkschool die de  stichting van plan is te gaan bouwen in Ghana. Ze zijn nu druk bezig om hiervoor geld in te zamelen. Er is ca. €17.500 nodig om de school te bouwen.
Er is al gestart met het geven van lessen in een tijdelijk leslokaal. Hier worden onder andere gratis naailessen aan vrouwen gegeven, die met de opgedane kennis opdrachten kunnen aannemen en geld kunnen verdienen. Nadat de vrouwen de opleiding met succes hebben afgerond, krijgen ze (gratis) een naaimachine waarmee ze thuis kunnen werken. Met een bedrag van ongeveer € 20,- per maand kan een gemiddeld gezin In Ghana al rondkomen
Om aan alle aanvragen te kunnen voldoen is er uitbreiding nodig. De nieuw te bouwen school moet hier voor gaan zorgen.
Uw bijdrage is daarbij zeer welkom!

Uw diaconie

Tsjerkegebou