Maart 2020 - Gezellige middag diaconie Maart 2020 - Gezellige middag diaconie
Gezellige middag diaconie

Op 3 april komt dhr Bearn Bilker naar het Tjerkegebou op het Abrahamsplein om te vertellen over de Friese Oranjes.
Bearn Bilker is bekend als oud-burgemeester van Kollumerland. Hij studeerde voor zijn politieke carrière geschiedenis. Hij is kenner van de Europese vorstenhuizen en voorzitter van de stichting Nassau en Friesland. Hij kan zich oranjekenner bij uitstek noemen. En is ook regelmatig te gast in radio- en televisieprogramma’s om over dit onderwerp te vertellen. Nu zal hij bij ons te gast zijn om op zijn enthousiaste wijze te komen vertellen over de Friese Nassau’s.
Hij zal vertellen waarom er naast de Oranjes ook een tak van de familie Nassau over het Noorden regeerde. Deze familie had zijn domicilie in Leeuwarden en deelde lief en leed met onze provincie. Daarbij zal hij stilstaan bij enkele bekende stadhouders, die zeer populair waren bij de bevolking, zoals Willem Lodewijk (Ús Heit), Willem Fredrik en Johan Willem Friso, maar ook hun vrouwen zoals Anna van Oranje, Albertine Agnes, Henriëtte Amalia en Maria Louise van Hessen-Kassel (Marijke Meu). Deze vrouwen zijn uiteindelijk de redding gebleken voor het huis van Oranje.
Aansluitend aan deze interessante middag zullen we gezamenlijk een maaltijd gebruiken waarmee de middag gezellig hopen af te sluiten.
Iedereen is van harte welkom. Vanaf 16.00 uur is er inloop in het Tjerkegebou. Het programma zal starten om 16.30 uur.
Graag horen we wanneer u van plan bent te komen. U kunt zich, tot 27 maart, opgeven bij onderstaande personen. U kunt daarbij ook aangeven wanneer u een dieet volgt, dan houden we daar graag rekening mee. Ook wanneer u hulp nodig heeft bij het regelen van vervoer horen we dit graag.
Nellie den Hartogh
Hielke Brandsma