Maart 2020 - Van de kerkenraad Maart 2020 - Van de kerkenraad
Beroepingswerk
Vorig jaar in september zijn we in gesprek gegaan met een aantal sollicitanten die hadden gereageerd op de advertentie waarin we als samenwerkingsverband op zoek waren naar een of meer predikanten.
Uiteindelijk is er met één van deze mensen een aantal vervolggesprekken geweest. De laatste weken zijn er belangrijke en bemoedigende ontwikkelingen in het beroepingswerk. We hopen u daar binnenkort meer over te kunnen vertellen. Wellicht kunnen we u dan meedelen dat er weer een predikant aan onze gemeente kan worden verbonden.

Ambtsdragerverkiezingen
Er wordt vaak gezegd dat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit moet gaan. Dat is veelal waar. Niet het aantal maar de kwaliteit van de inzet is vaak belangrijker. Dat kan ook gelden voor de Kerkenraad.
Het aantal leden is nu (te) klein en moet worden uitgebreid, ook om bij een reguliere wisseling van de wacht, niet met een compleet nieuwe bezetting diakenen, ouderlingen of kerkrentmeesters te moeten werken.
Over de invulling van de taken die er binnen de kerkenraad te vervullen zijn, valt te spreken. Een ding is zeker, willen we de taken die er zijn binnen onze gemeente eerlijk en verantwoord verdelen, dan moeten er mensen bij. Iets voor u of voor jou, spreek een van de huidige kerkenraadsleden aan, misschien dat zo’n gesprek leidt tot meer. Zie het als een opdracht en een uitdaging om samen te blijven bouwen aan een levende gemeente in Augustinusga. We rekenen op je.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00