Maart 2021 Lief en leed Maart 2021 Lief en leed
Lief en leed

Wij zijn blij dat de basisschoolkinderen in de corona-pandemie weer naar school mogen! Maar we hopen dat de leerlingen van het voortgezet onderwijs ook spoedig weer hun opleiding kunnen volgen. Zij hebben het erg moeilijk in deze tijd, zonder contacten van vrienden en bovendien de strenge avondklok. Ook willen wij als gemeente denken aan de ouderen en alleenstaanden, die eenzaam zijn en soms depressief worden. Maar voor iedereen is het eigenlijk een moeilijke tijd! Geen bezoeken, geen kerkdiensten, geen gezellige samenkomsten op de woensdagmiddag in het Gebou. Geen verjaardagen/jubilea die uitbundig gevierd mogen worden en zo kan ik wel door gaan!
Wij hopen en bidden dat dit binnenkort allemaal weer kan en mag..........
Tijdens de kerkdienst van zondag 21 febr. jl. uitgezonden door Omrop Fryslan, kwam deze tekst van een lied voorbij.

Jezus, Jo binn"it ljocht yn myn libben,
lit nea net ta dat it tsjuster ta my sprekt.
Jezus, Jo binn' it ljocht yn myn libben,
skyn yn my troch jo leafde, o Hear.

Ik hoop dat wij dat Licht ook mogen ervaren!