Mei 2019 - Diaconie Mei 2019 - Diaconie
Diaconie

De diaconie schenkt per jaar afwisselend de opbrengsten van de diaconie collectes aan doelen in het binnenland of doelen in het buitenland. In 2019 zal het merendeel van de giften naar doelen in het buitenland gaan.

Op 27 februari, wereld lepra dag, was de opbrengst van de collecte bedoeld voor de lepra stichting. Deze stichting kunnen we een bedrag overmaken van 120,85 euro.

17 februari was er een gezinsdienst met een prachtig kinderkoor. De opbrengst van de collecte tijdens deze dienst was bestemd voor de stichting voor het vergeten kind. Deze collecte bracht 201,45 euro op. Een heel mooi bedrag!

Op 3 februari en 18 april waren de collectes, zoals altijd tijdens het avondmaal, bestemd voor het werelddiaconaat. Dit bracht respectievelijk 118,80 en 61,05 euro op.

Tijdens bidstond hebben we gecollecteerd voor de stichting ORA. Zij voorzien armen in Oost-Europa van groentezaden zodat zij in hun eigen voedsel kunnen voorzien. 185,70 euro was het mooie resultaat.

Tijdens de 40 dagen tijd en eerste paasdag was de collecte bedoeld voor Mwana Ukundwa. Dit is een doel van kerk in actie dat zich inzet voor weeskinderen. Voor dit goede doel is 520,00 euro bijeengebracht. Wat een prachtig resultaat!

Tenslotte hebben alle onderstaande organisaties en stichtingen een gift van 25 of 50 euro ontvangen:
Simavi, Red een kind, Liliane fonds, Light for the world, War Child, Edukans, Hoop voor Albanië, Mensen kinderen, PAX, Stichting bootvluchteling, Tear, Stichting vluchteling, Hart voor kinderen , Project 10-27, Stichting hulpverlening door christenen in Roemenië, Terres des Hommes, Stichting antwoord, Dorcas, 3xM, Pikulan, Red een kind, ZOA, Artsen zonder grenzen

Uw diaconie

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00