Mei 2020 - Even voorstellen - Erwin Kooistra Mei 2020 - Even voorstellen - Erwin Kooistra
Beste Protestantse Gemeente Augustinusga,

Via deze weg mag ik mij even aan u en jullie voorstellen. Mijn naam is Erwin Kooistra. Ik ben 24 jaar en na een aantal jaren op kamers in Ede te hebben gewoond, woon ik inmiddels weer het mooie Fryslân, in Surhuisterveen. De reden dat ik in Ede heb gewoond is voor de opleiding hbo-Theologie aan de Christelijk Hogeschool Ede. Al voor de opleiding was begonnen ervoer ik de roeping van God om in Friesland werkzaam te zijn voor Zijn Koninkrijk, met name in het jeugdwerk. Inmiddels heb ik daarmee al een begin mogen maken in Jistrum, waar ik in maart als kerkelijk werker - jongerenwerker van start ben gegaan. Vanaf mei mag ik ook in uw en jullie gemeente als kerkelijk werker aan de slag gaan, als jongerenwerker én in het pastoraat. Iets waar ik enorm naar uit kijk!

Het is natuurlijk bijzonder om als kerkelijk werker in een gemeente te beginnen in een tijd als waar we nu in leven. Het virus covid-19 is iets waar iedereen bijna elke dag wel eventjes aan denkt. En de nodige maatregelen die dit met zich meebrengt vormen een grote belemmering voor het kerkelijk leven. In een tijd waarin we elkaar juist willen opzoeken is dit even niet mogelijk. En tóch zie ik ernaar uit om u als gemeente te dienen met de mogelijkheden die er nog wél zijn. Hoe moeilijk of ingewikkeld het allemaal ook is of lijkt, God is niet veranderd. Zijn ontzagwekkende liefde en kracht hebben wij met Pasen nog mogen vieren. Jezus ís opgestaan uit de dood, het graf is leeg. Hij heeft de dood overwonnen. God is nog steeds God. Vanuit deze liefde van Christus hoop ik u te dienen waar dat mogelijk is.

Waarschijnlijk zal het nog eventjes duren voordat we elkaar face-to-face zullen ontmoeten. Langs deze weg hoop ik dat jullie een klein beetje een beeld van mij hebben gekregen. Hoe lang het nog duurt weten we niet, maar we zullen elkaar ontmoeten. Ik sjoch dernei út, ik hoopje jimme ek!

Oant sjen!
Erwin Kooistra