Mei 2020 - Even voorstellen - Inge Landman Mei 2020 - Even voorstellen - Inge Landman
Beste gemeenteleden in Harkema en Augustinusga,
Leave minsken,
Via deze weg wil ik jullie hartelijk groeten! Nu nog vanuit Ermelo en over enkele weken als het goed is vanuit Aldeboarn, waar de boerderij flink opgeknapt is en ik zal intrekken bij mijn partner Hans. Ik verheug me om eindelijk op één plek te wonen, om meer te kunnen gaan inburgeren in het Friese en natuurlijk ook om, zodra het kan, kennis te komen maken in beide gemeentes. Veel nieuwe werelden, en daar komt hopelijk in september nog eentje bij, want we verwachten ons eerste kindje.
Nieuwe werelden maken me gelukkig altijd enthousiast en nieuwsgierig. In de afgelopen jaren heb ik daar veel van mogen ontdekken tijdens mijn werk bij Kerk in Actie. Eerst in de functie van gemeenteadviseur, waarin ik wekelijks te vinden was in allerlei verschillende kerken in Friesland en de Friese taal gelukkig al redelijk heb leren verstaan. Vervolgens ben ik als predikante uitgezonden naar Colombia en heb daar 2,5 jaar mogen werken in het project Geloven in Verzoening. Een intensieve, leerzame en rijke periode. In Colombia ben ik meer en meer gegroeid in de rol van predikant en was ik met name betrokken bij kleine groepen en gemeentes die op hún plek en vanuit hun geloof in God van betekenis wilden zijn voor de samenleving. De kracht zit niet in aantallen, mocht ik daar ervaren. Maar in de onderlinge verbinding en communicatie, in het delen van geloof, hoop en liefde. En zo ging mijn weg via Colombia met een tussenstop in Ermelo (mijn geboortedorp) naar Friesland waar ik vanaf januari 2021 intrede hoop te doen in het samenwerkingsverband en me erop verheug jullie predikante te mogen worden. Hoe alles tot die tijd zal lopen is afwachten. Mocht het lukken/kunnen dan zien jullie me in juni/juli af en toe al aanwezig bij activiteiten en vergaderingen om alvast wat kennis te maken. Ik wens jullie voor nu zegen en alle goeds in deze vreemde tijd, waarin ieder weer opnieuw zijn/haar draai moet vinden. Houd elkaar vast, zoek contact, vraag om hulp waar nodig en blijf dichtbij de Bron!

Oant sjen! Inge Landman