Mei 2020 - Steun aan arme gezinnen in Gambia Mei 2020 - Steun aan arme gezinnen in Gambia
Aan alle gemeenteleden van Surhuizum en Augustinusga
Het woordje BEDANKT leek me zeker op zijn plaats! Waarom?
Zoals de meesten wel weten steunen Wilco en ik sinds 2015 gezinnen in armoede in Gambia. En afgelopen week hadden we heel even persoonlijk contact (zo nu en dan op afspraak), omdat ik ook graag wilde weten wat deze vreemde tijd van de Corona met hen deed.
Wat was ik blij even contact te hebben en tegelijk zo geschrokken ook! Je staat er niet zo snel bij stil maar de enkele euro’s die ze verdienen in de verkoop van fruit en zelfgemaakte kleding (dankzij o.a. de naaimachines destijds gestuurd) komen nu niet binnen. Er is geen toerisme en ook, net zoals hier, een lockdown. Dus mogen ook zij met hun kinderen niet naar buiten, in ieder geval zo weinig mogelijk.
De maag keert me om alleen al bij de gedachte, omdat ik weet hoe slecht de toestand van de hutjes is en dan daar verblijven?? Susan, moeder van 4 kinderen, vertelde me dat ze nog voor 2 á 3 dagen rijst had en dan was het op! Ze wist niet wat ze dan zou moeten, ik geef het over aan de Heere en als we moeten sterven dan is dat Zijn wil.
In een flits vloog er van alles door me heen! Hier moet snel iets gebeuren en heb meteen op facebook en whatsapp hieraan bekendheid gegeven en een actie op touw gezet.
De bekende cake, kruidkoek of taart actie, voor elke bestelling gaat ongeveer de helft van het betaalde bedrag naar het goede doel. Er werd al heel snel gebruik van gemaakt, mijn oven draaide overuren, maar met zo veel plezier heb ik staan bakken!
Daarnaast kwamen ook nog spontane donaties binnen. We kunnen u vertellen dat we in 2 dagen al bijna €1000,- bij elkaar hadden en de bestellingen bleven ook daarna binnen komen.

Het was fantastisch! Vrijdag heb ik meteen een voorschot kunnen sturen naar mijn contactpersoon en kreeg ik een emotionele reactie. Er waren grote zakken rijst gekocht, olie en uien (wat anders dan aardappelen met een gehaktballetje of pasta), maar ook zeep om hun te wassen was broodnodig.
Iedereen die van zich heeft laten horen wordt bedankt! Ik krijg vaak de vraag of alles wel goed terecht komt en kan dit volmondig beamen met JA! ik maak het geld over en een uur later is het op de plaats van bestemming, 100% vertrouwd!

Ik sluit nog een fotootje bij en voor wie nog wil doneren?? Het gaat natuurlijk het hele jaar door.
Lieve mensen we hebben het hier zo goed! Zelfs nog in Corona tijd.
Wie nog iets wil doen voor deze vele alleenstaande moeders met kinderen, neem contact met me op via denhartogh@hetnet.nl of bel 06-20005887.

Wilco en Jikkestyn den Hartogh