Mei 2020 - Van de kerkenraad Mei 2020 - Van de kerkenraad
De Pinksterbloem
Met het zachte lenteweer van de afgelopen dagen werd het weer hoog tijd de maaimachine tevoorschijn te halen. Onverbiddelijk sneuvelden de grassprietjes en te enthousiaste paardenbloemen door de scherpe messen. Toen ik bij de slootkant kwam stonden daar naast een paar uitbundig bloeiende dotterbloemen ook een stel bescheiden pinksterbloemen mee te wuiven met de wind.
Pinksterbloemen half april, ik ben er met een boogje omheen gegaan, wilde deze boodschappers van hoop en vertrouwen graag de kans geven om door te groeien en te bloeien.
In deze wonderlijke tijd waarin ieders leven in meer of mindere mate door de corona-crisis op de kop wordt gezet, zoeken we om tekens die vertrouwen en hoop geven.

Enkele weken geleden mochten we Pasen vieren, niet samen in onze mooie Augustinitsjerke maar thuis, ieder op zijn eigen manier.
Hoewel we nu niet bij elkaar kunnen komen in onze eigen kerk, kunnen we toch iedere zondag wel een dienst meebeleven op tv. Of via het internet. Laten we dat volhouden tot we weer mogen en kunnen samenkomen in ons eigen dorp, in onze eigen kerk. Als we dan tijdens de dienst op zondag ook allen een kaars aansteken mogen we weten dat we met het Licht in ons midden we toch verbonden zijn.
Wie weet zullen de maatregelen binnenkort versoepelen en zijn en komen er weer mogelijkheden elkaar werkelijk weer te ontmoeten in onze prachtige kerk. Pinksteren valt dit jaar op 31 mei, zoals het nu lijkt is dat nog te vroeg om samen te komen. Mijn Pinksterbloemen zal ik laten staan, als teken van hoop en vertrouwen dat Gods Geest altijd in ons midden zal zijn.
Als gemeente kunnen we in deze tijd natuurlijk naar elkaar blijven omzien, een telefoontje een kaartje, een boodschap voor iemand doen, een bloemetje sturen, er zijn zoveel manieren om aandacht te schenken aan elkaar.
Als kerkenraad vertrouwen we er op dat we als gemeenteleden en als dorpsgenoten zo oog en hart hebben voor elkaar.

Verderop in dit kerkblad vindt u een stukje waarin onze in januari beginnende predikante ds. Inge Landman en onze kerkelijk werker Erwin Kooistra zich aan u voorstellen.
Natuurlijk hadden we dat liever ook in een kerkdienst gedaan maar het is nu even niet anders. Op de website kunt u binnenkort een foto van hen allebei zien.
Erwin hoopt al in mei met zijn werkzaamheden te beginnen, op welke wijze dat kan zal nog met hem worden overlegd.

Namens de kerkenraad, Ruurd Boonstra

D e Trooster is gekomen
(te zingen op de wijs van:
Op bergen en in dalen”)

De pinksterbloemen bloeien
de zon heeft ze gekust
God laat ze steeds weer groeien
wees daarop maar gerust
ik mag er van genieten
God gaf ze ook aan mij
met al die kleine dingen
maakt Hij zijn kind’ren blij.

En elke nieuwe morgen
geeft Hij mij levensmoed
wil Hij ook voor mij zorgen
zoals een Vader doet
de Geest wil in mij wonen
dan leef ik als Zijn kind
Hij zal het ieder tonen
dat Hij mij zeer bemint

De pinksterbloemen bloeien
ze roepen het weer uit
de Trooster is gekomen
beloofd aan Christus’ bruid
door Hem kan ik getuigen
dat Christus stierf voor mij
laat alle knie zich buigen
want Hij alleen maakt vrij.

Namens de kerkenraad, Ruurd Boonstra

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00