Mei 2021 - Van de Dûmny Mei 2021 - Van de Dûmny
Dag allemaal,
Dank jullie wel voor het warme welkom in de Augustinitsjerke zondag 21 maart. Met muziek en zang en met mensen die in de kerk, in it Gebou of thuis meekeken waren we toch op een bijzondere manier met elkaar verbonden. We hebben hier thuis nog lang genoten van de prachtige symbolische tulpentuin die het samenwerkingsverband met Drogeham, Twijzel, Kootstertille en Harkema zo mooi symboliseerde. Zo af en toe lees ik een stukje uit de belijdenissen van Augustinus (het boek dat ik van jullie cadeau kreeg) en dan sla ik het briefje voorin niet over. Daarop staat: “We hopen op een lange, liefdevolle en gezegende samenwerking.”. Nou dat hoop ik ook van harte, daar gaan we voor!

Online vieringen afgerond
Tijdens de 40dagentijd was er elke woensdagavond een online ontmoeting waar gemiddeld zo’n zeven deelnemers aan meededen. Het was bijzonder om te merken hoe we elkaar deze weken beter leerden kennen en met elkaar mee konden leven. Het was inspirerend om met elkaar uit de Bijbel te lezen en in gesprek te zijn over wat ons raakte in de tekst. Geweldig dat deze mogelijkheid er was en ieder die meedeed dank voor jullie bijdrage en openheid. De 40dagentijd is voorbij en daarmee ook deze ontmoetingen. Hopelijk kunnen we in het najaar of in aanloop naar Kerst weer iets organiseren met elkaar, en dan natuurlijk bij voorkeur live.

Kerkdienst 23 mei: Pinksteren en afscheid en bevestiging van ambtsdragers
Inmiddels is het weer mogelijk om kerkdiensten bij te wonen, dat is ontzettend fijn! Hopelijk is er in elke dienst een woord of lied dat mag raken aan je leven, ook wanneer we nog niet vanuit onze tenen kunnen meezingen.

Met Pinksteren mag ik weer voorgaan en dat is meteen een driedubbel bijzondere dienst. Natuurlijk vieren we dat Gods Geest wereldwijd mensen inspireert om het evangelie te delen en te doen. Maar daarnaast mogen we ook stil staan bij het afscheid van Nyncke Woudstra-Fijma als jeugdouderling en haar danken voor haar enorme inzet als jeugdouderling én ook als interim-voorzitter de afgelopen periode. ‘Afscheid’ gelukkig alleen van het feit dat Nyncke deze functies vervulde, zijzelf blijft natuurlijk en zal ook betrokken blijven bij het kinderkerkenwerk. Daar zijn we enorm blij mee!
We mogen ook een drietal gemeenteleden bevestigen in het ambt. Ten eerste is dat onze eigen kerkelijk werker Erwin Kooistra, die bevestigd zal worden in het ambt van ouderling-kerkelijk werker. En daar heeft hij best een tijdje op moeten wachten! Dat geldt ook voor Geert Kamminga, die bevestigd zal worden als ouderling-kerkrentmeester. Tenslotte zijn we blij dat we kunnen melden dat Marianna Postma-van der Meulen aangegeven heeft ouderling te willen worden en ook zij zal bevestigd worden in het ambt van ouderling.
Veel om voor te danken deze dienst en we hopen dat u/jij erbij bent!

Versterking gezocht
We hopen dat er meer mensen zijn die zich geroepen voelen de kerkenraad en/of het pastorale team te ondersteunen. Wil je weten wat het inhoudt, twijfel je, heb je goede ideeën of ken je iemand die we kunnen benaderen voor een functie? Bel of mail gerust!

datum en tijdstip 28-07-2024 om 11.00