November 2019 - Ouderenmiddag april 2019 November 2019 - Ouderenmiddag april 2019
Terugkijken op ouderenmiddag april 2019
Inmiddels is het alweer half oktober en schrijf ik nota bene nog een verslagje over de ouderenmiddag (c.q. middag voor iedereen!) op 12 april jl., georganiseerd door de diaconie.
Maar wat in het vat zit, verzuurt toch niet?
Jacob Hanenburg (boswachter) was uitgenodigd om te vertellen over de flora en de fauna in de Mieden en omstreken. En hij wist iedereen hierin te boeien met een diapresentatie.
Hoe verrassend was het dat na afloop van deze presentatie Wilco den Hartogh met de vraag kwam of hij ook even iets mocht vertellen? “Soms wanneer ik in de kerk ben, komt er een dame naar voren die iets vertelt over een creatief bloemstuk wat voor in de kerk staat, ik vind dat altijd erg bijzonder en dat bracht mij op dit idee.” Wilco had een grote emaillen schaal met daarin een verscheidenheid aan bloemen en kruiden geplukt en vertelde middels deze prachtige bloemen het verhaal o.a. van reus Goliath en David. Een ieder was zeer verrast over de wijsheid van Wilco hierin, zelfs ik (bijna 35 jaar zijn echtgenote ;-)  ) was geheel overdonderd.
Hoe Wilco toch aan deze wijsheid kwam?? Naderhand bleek het een geheel verzonnen verhaal te zijn maar wel erg  toepasselijk en er werd smakelijk om gelachen.
Heel erg leuk om zo op een middag in een ontspannen sfeer meer over de zo prachtige natuur te weten te komen in het gebied waarin we wonen. En als klapper op de vuurpijl mocht ik koken voor iedereen en heb geprobeerd om ook dit geheel in sfeer te doen met o.a. brandnetelsoep en stamppot met paardenbloem. Een ieder liet het zich heel goed smaken.
Al met al was het een heel gezellig samenzijn, absoluut voor herhaling vatbaar. En toen er een collecte de ronde deed voor de onkosten van deze middag werden fam Miedema en wij (Wilco en JikkeStien) verrast met de inhoud hiervan. We mochten dit toekennen aan onze projecten (voor Trienke Miedema  en onze adoptiekinderen in Gambia),  waarvoor nogmaals onze hartelijke dank!