November 2020 - Bij de diensten November 2020 - Bij de diensten
Bij de diensten

Al een aantal maanden organiseren we de erediensten in een aangepaste vorm. En hoewel het al een beetje went, hopen we allemaal dat we zo snel mogelijk terug kunnen naar normale diensten. Diensten waarin we weer mogen zingen en dicht naast elkaar mogen zitten. Helaas zit dat er voorlopig nog niet in. Sterker nog, gezien het oplopende aantal besmettingen, ook dichtbij, hebben we de maatregelen verder uit gebreid. We vragen vanaf nu aan iedereen om een mondkapje te dragen bij de verplaatsingen. Dus als u de kerk in komt, tot het moment dat u op uw stoel zit. En vanaf het moment dat u opstaat van de stoel, totdat u weer buiten staat.

Verder wijzen we iedereen nogmaals op de maatregelen die al langer gelden:
  • Kom alleen naar de dienst als u zich fit en gezond voelt;
  • Ontsmet uw handen bij binnenkomst;
  • Houd 1,5 meter afstand – laat 3 lege stoelen vrij tussen personen die niet tot eenzelfde huishouding behoren;
  • Denk ook bij het verlaten van de kerk om het bewaren van voldoende afstand (laatste rijen verlaten als eerste de kerk).
Reserveren voor een dienst is niet nodig, aangezien het aantal bezoekers tot dusver zelden hoger dan 30 is geweest. Wel zullen we de bezoekers gaan registreren. Dit om eventueel bron- en contactonderzoek te vergemakkelijken.

We hopen op deze wijze de erediensten te kunnen blijven organiseren. Maar we bekijken per week of dit nog verantwoord is. Houd daarom de website en de sociale media in de gaten.

In de maand november staan er maar liefst 6 diensten op het programma. Op 1 november hoopt dominee Glas uit Kootstertille voor te gaan. Later die week is het dankstond. Dit keer na de dienst, die start om 19.30 uur, geen gemeente-avond, zoals u verderop in het Tsjerkefinster kunt lezen. Zondag 8 november gaat ds. Pol uit Zuidhorn voor en een week later da. Arlette Toornstra uit Bedum.

Op 22 november is het de Laatste Zondag van het kerkelijk jaar. Bij het aanleveren van de kopij voor dit Tsjerkefinster hebben we als kerkenraad nog geen besluit genomen hoe we deze dienst precies invullen. We houden u hierover via de website en de sociale media op de hoogte.

En dan is het op 29 november al weer 1e Adventszondag. In deze dienst hoopt ds. Fink uit Burgum voor te gaan. Wat een fijn vooruitzicht om samen toe te mogen leven naar Kerst. En samen te kunnen vieren dat God ons licht geeft in het donker.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 11:00