November_2021 - Jeugdwerk November_2021 - Jeugdwerk
Terugblik Jeugddienst met het thema: Muziek!

Zondag 17 oktober hadden we een hele mooi KKW-dienst voorbereid met het thema Muziek. Maar hoe ging dit nou eigenlijk? Dat zal ik jullie even vertellen. Op initiatief van Erwin kwamen we op 15 september samen om de rollen te verdelen. Meindert, Miriam, Jouke en Lisa zouden een dansje bedenken Tiemen zou een preek bedenken en presenteren en de bingo doen en iedereen die een instrument had zou ze meenemen en Kyano en Antina zouden een stukje uit de Bijbel uitzoeken en voorlezen. Twee weken later kwamen we weer samen om te kijken hoe ver iedereen was het dansje was al mooi opgeschoten en de meeste dingen waren bijna af, nog 1 keer samen komen voor de zekerheid en alles was klaar. Maar op de dag van de dienst zelf was Kyano helaas ziek, dit was natuurlijk heel erg jammer maar het was niet anders. Miriam heeft bijna alles van Kyano overgenomen en dat ging super. Het was een super leuke dienst en ik denk dat het misschien nog wel een keer zal gebeuren.
Namens KKW-team en de andere jeugd,
Tiemen Brandsma

Het is bijna Advent!
Ook dit seizoen bieden we vanuit het Kinderkerkenwerk graag weer een adventsproject aan. Vorig jaar was het een groot succes waarbij alle kinderen een kerstboom van hout mochten maken en versieren. De laatste bijeenkomst is toen i.v.m. de lockdown niet doorgegaan, maar al met al was het een succes en erg gezellig! Wat we deze adventsperiode gaan doen is nog eventjes een verrassing, maar bij deze willen we alvast zeggen dat alle kinderen, klein en groot, van harte welkom zijn op zondag 28 november om 9.30uur in het Tsjerkegebou. Dan leven we samen toe naar Kerst!
Namens het Kinderkerkenwerk

Tieners 14 en 28 november
12 december
19.00 u Tsjerkegebou

Club 7-8 9 en 23 november
7 december
14.30u in het jeugdhonk

Tienerclub
We zijn weer begonnen! Wij hebben het de eerste keer gehad over wie God is en vragen die we aan God zouden willen stellen. Aan de hand van deze vragen zijn de volgende avonden vormgegeven. Hoe zit het met al dat lijden en de onrust in de wereld? Heeft God het kwaad geschapen? De komende tijd gaan we meer ontdekken over vriendschap. Wat betekent vriendschap? En wat betekent vriendschap met God? De komende avonden van tienerclub vinden plaats op zondag 14 en 28 november en 12 december om 19.00u in het Tsjerkegebou. Deze clubavonden zijn voor alle tieners van het voortgezet onderwijs. Wil je hierbij zijn? Weet je van harte welkom!

Club 7-8
De eerste bijeenkomsten van Club 7-8 zitten er weer op. We hebben het inmiddels gehad over ‘Wie is God’, ‘Hoe en waarom is er lijden?’ en de laatste keer hadden we het over ‘Wie is Jezus?’. Tja, was hij een gewoon mens? Of misschien toch meer? De komende keren hopen we nog meer over Jezus te ontdekken. We hebben muziek gemaakt, gezongen en natuurlijk spellen gespeeld. De komende keren Club 7-8 vinden plaats op dinsdag 9 en 23 november en 7 december om 14.30u in het jeugdhonk. Sandra en ik staan dan weer voor jullie klaar.
Elke twee weken in het winterseizoen komen we samen om bij te kletsen, te leren over Jezus en natuurlijk ontzettend veel plezier te maken! Benieuwd naar het jeugdwerk, heb je vragen of opmerkingen? Bel/app: 06-42428824 of mail: erwin_kooistra@hotmail.com. Ik hoor het graag!
Erwin Kooistra, jeugd-/kerkelijk werker
erwin_kooistra@hotmail.com

Voor de kinderen
Hallo allemaal! Hieronder zien we een man op het water staan. In de Bijbel kun je lezen wie dit is. In Mattheüs 14:24-27 staat: “De leerlingen waren al een heel stuk het meer op gevaren. Ze hadden tegenwind. De golven sloegen hard tegen de boot. Aan het einde van de nacht liep Jezus over het water naar de boot. Toen de leerlingen hem over het water zagen lopen, schrokken ze vreselijk. Ze schreeuwden het uit van angst en roepen: ‘Een geest!’ Maar Jezus zei: ‘Rustig maar, ik ben het. Jullie hoeven niet bang te zijn.’” Hieronder zie je een mooie kleurplaat van Jezus op het water. Dat kan toch geen gewone man zijn?

Liturgie op zondag 28 april 2024

te Stynsgea

Voor de dienst: Psalm 72: 1, 4 Geef, Heer, de koning uw rechten

* Psalm 136: 1, 9, 12 Loof de Heer, want Hij is goed

Stil gebed, bemoediging en groet

Klein Gloria

Kyriëgebed

* Lied 283 In de veelheid van geluiden

Gebed bij de Schriftlezingen

Schriftlezing: Psalm 72: 12-19 NBV

* Psalm 89: 8, 17

8 Jo binne,_o Hear, ús krêft, Jo hâlde ús oerein,

Jo meitsje_ús namme grut mei skjintme sûnder ein.

Wy meie troch jo geunst de kroan fan eare drage.

Jo hawwe ús ferhege nei jo wolbehagen.

Jo binne ús in skyld tsjin alle kweade machten

en hawwe ús de kening jûn op wa’t wy wachten.

17 Hear, lit ús net fergean, mar hâld ús by de hân

en bring ús wer werom nei ’t lang ferlerne lân.

Betink jo eed oan David, kom, o Hear, fan fierren.

Wêr is jo geunst, o God, út lang ferfleine jierren?

Jo hawwe_ús ’t libben jûn; as we_yn ’e dea fersinke,

wa rêdt ús dan fan ’t grêf en wa sil om ús tinke?

Schriftlezing: Handelingen 12: 1-5 en 18-24

*Lied 1009 O lieve Heer, geef vrede