Oktober 2020 - Bij de diensten Oktober 2020 - Bij de diensten

Bij de diensten
oor we vooruit gaan kijken naar de diensten in oktober, blik ik even met u terug op de startdienst van 13 september, waarin Erwin Kooistra voor ging. In verband met het plotselinge overlijden van Ruurd hadden we besloten deze dienst iets aan te passen. Het afscheid van de kinderen van groep 8 verplaatsten we naar 11 oktober.

Al met al werd het een mooie dienst op een bijzondere plek. Het thema van de dienst was ‘Het goede leven’. Een lastig thema, als een gemeente net is getroffen door groot verlies. Immers, alles wat wij associëren met het goede leven wordt dan ernstig verstoord. Toch is het goede leven ook je weten te verhouden tot de gebrokenheid van het leven. En inzien dat het goede leven alles met God te maken heeft. Hij maakt het leven goed.
Het was fijn om in de buitenlucht toch weer met elkaar te kunnen zingen. Dit alles onder de muzikale begeleiding van enkele leden van De Bazuin. Waarvoor nogmaals dank.

In oktober staan er 4 diensten op de agenda. Op 4 oktober hoopt ds. Muilwijk uit St. Annaparochie voor te gaan. Op 11 oktober is er een jeugddienst. Het thema van deze dienst is ‘Tijd’. Voor Klaas Jan en Tiemen is de tijd van afscheid nemen gekomen. Hieraan besteden we aandacht in deze dienst. Ondanks alle maatregelen gaan we proberen er weer een interactieve dienst van te maken. U komt toch zeker ook?
Op 18 oktober gaat dhr. Auke Willem Kampen uit Buitenpost voor. En op 25 oktober komt ds. Anne Verbaan uit Ermelo de eredienst begeleiden.
Juist in deze tijden is het fijn om elkaar te zien, te spreken en te steunen. We zijn dankbaar dat we tot dusver toch iedere zondag de diensten in een aangepaste vorm kunnen organiseren. We hopen u dan ook weer te mogen ontmoeten in de erediensten.